Gå til innhold

exphil og exfac

cecci79 og Robin

Anbefalte innlegg

er ferdig utdannet i juni, termin i mars. skal ikke ha permisjon i år, men tenkte å melde meg opp i et studie i høst og ta permisjon fra det...er det noen som vet om exphil og exfac er fulltidsstudie og gir rett til fullt stipend? dette er det eneste studiet jeg vet om som ikke har noe snitt for å komme inn på.bare generell studiekompetanse, så derfor regner jeg med å komme inn. ( utrolig kjipt å regne med å være student til høsten, med permisjon da, og IKKE komme inn...) eller er det noen andre fag jeg kan søke på? (på høyskole) ( har super dårlig snitt, så må ikke søke på noe med krav om så og så høye karakterer..)

takker for hjelp hvis noen vet:)

er så utrolig kjipt å ikke vite hva som skjer til høsten..har ikke lyst å ut i jobb allerede da..

klem fra meg

Fortsetter under...

ex.phil og ex.fac er på til sammen 67% studiebelasting på et halvt år.. ihvertfall det jeg tok. 10 stp pr fag. Du må forresten ta det på et halvt år, tar du det på et år får du bare 10 poeng i semesteret, og man må ha minst 15 poeng for å få lån..

Kommer litt an på hvor du bor i landet, men de fleste skoler har vel ett eller annet studie som er uten snitt...

pedagogikk årsstudiet f.eks... d er 40 poeng. exphil og exfac på 10 poeng hver er inkludert) Det er et interessant fag... ingenting obligatorisk utenom eksamen! iallefall ved norges lærerakademi i bergen. Du kan jo sjekke på www.nla.no om d er noe for deg! Tror ikke det er vanskelig å komme inn heller, i fjor var det tilogmed restplasser på dette studiet....

flere gode råd her. Ville bare tilføye at du kan jo søke på mange studier, og på mange plasser, slik at hvis du ikke kommer inn på ett studium så kan det godt hende at du kommer inn på et annet. Tror at mange årsstudium ikke har krav til karakterer.

Du kan jo sjekke http://info.samordnaopptak.no/ , der finner du litt statistikk over opptakskrav og slikt.

Lykke til:)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...