Gå til innhold

Noen som har lest Dagbladet i dag?

Anbefalte innlegg

Så bare første sida der det stod at det er stor økning i barnløshet. Mang oppegående kvinner i mitten av 40 åra som blir sint (tror jrg det var) fordi de ikke kan få barn.

Jenter bør få barn i 20 åra, stod det med fete typer.

Oss de sikter til?

Noen som har lest det? Var det en typisk artikkel om karrierekvinnen som venter for lenge?

Kjenner jeg blir irritert. Og forhåndsdømt. (Enda jeg ikke har lest det. Kanskje jeg som er forutinntatt eller... )

Hva med oss som ikke har funnet livspartneren vår før nå? Han som vi vil ha barn med.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8389681-noen-som-har-lest-dagbladet-i-dag/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har lest det.

Det var som du sa, om typiske karrierekvinner som venter for lenge, og at vi kommer til å dø ut (!!!) for det fødes for få barn...

Vi bør få barn i 20 åra mens vi er studenter i stedet for å gjør karriere først. Han ville at kulturen skulle bli til at kvinner var mer attraktive i arbeidslivet når man hadde et par barn, enn at man som nå, går ut i arbeidslivet og er klar for å få barn.... En tulling spør du meg!

Han sa og at senest i forrige uke kom en kvinne på 40 og var rasende fordi hun ikke kunne få barn.

Det jeg da lurer på er om hun var sint for hun ikke får den hjelpen hun har rett på til å finne feilen, eller om hun er forhåndsoppgitt og blir forbannet pga det!! Det siste har nemlig skjedd meg. Jeg har fått beskjed om at jeg aborterer pga "gamle" og "råtne" egg. Ingen prøver er tatt av meg på forhånd, og en lege som hørte dette, fnøys av uttalelsen! -Før i tiden fikk kvinner barn til de var i 50-åra, det er bare noe nymotens greier at vi må være ferdig med barn før vi er 30, sa hun!!!

I dette landet er du forhåndsdømt om du drømmer om barn som voksen. Jeg mener ikke det er en menneskerett å få barn, men det er en menneskerett å PRØVE og få den hjelpen som tross alt finnes!!!

Jeg synes at alle skal ha rett til å prøve å få barn, men jeg synes ikke at skattebetalerne skal betale behandlingen for de over 37 år. Sjansene for å lykkes da er små og man må jo skjønne tidligere at skal man ha barn, må man prøve å få dem før man er 37.

Kjære Anonym (hvorfor anonym...?)

Noen ganger kan det være lurt å bare tenke en tanke og ha en mening, og ikke nødvendigvis gi uttrykk for den. Reflekter gjerne litt over hvilket forum du her har skrevet innlegget ditt i, så forstår du kanskje hva jeg mener?

La dere ikke provosere damer - ikke kast bort energi på det.

Annonse

Mange her som fikk barn i 20-årene, men som vil ha en til nå, ofte med en annen partner. Det er også dem som ikke har funnet den rette før, og også de som har prøvd i 8-10 år(beundrer dem!!) og slitt med aborter utredninger og prøverør. Og så har du slike som meg, som til tross for høy utdanning og karrieremuligheter, velger barn først. Og når en først er bitt av basillen, så klarer jeg ikke å slutte. Før fikk kvinner barn til naturen stoppet det. Slik er det vel til dels nå også. Mange av de som er her inne, og blant sliterne, har jo ennå alderen på sin side, tross alt. Men i dag er det faktisk mulig å hjelpe langt fler til å få barn, folk som for 50 år siden ville forblitt barnløse eller i alle fall ikke ville hatt de barna de ønsket seg.

Som en jordmor sa til meg: Nå i dag har vi så mye å hjelpe oss med, prøver og ul med god kvalitet. Det er ingen grunn for at voksne damer ikke skal få friske barn langt oppover i 40 årene. Det fikk de før også, og hadde ingenting å hjelpe seg med.

Det er kanskje ikke noen menneskerett å bruke skattebetalerenes penger til prøverør og annen hjelp. Men mine penger går til sykhusopphold for dem som blir syke fordi de har "valgt" å røyke! De som ikke har barn sponser fremdeles skole og barnehager....og sykehjem...Det er ikke alltid det en betaler inn i skatt kommer tilbake til en selv i rene penger!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...