Gå til innhold

Mor og far...


-carina-

Anbefalte innlegg

Mamma og pappa satt og så på TV. Mamma sa "Jeg er trøtt og det begynner å bli sent. Jeg tror at jeg går og legger meg". Hun gikk ut i kjøkkenet for å gjøre i stand matpakkene til neste dag, tømte popcorneskene, tok ut kjøtt av frysen til neste dag, så etter hvor mye cornflakes som var igjen i kartongen, fylte sukker i skålen, satte sukker og skjeer på bordet og gjorde kaffetrakteren klar. Så la hun klær i tørketrommelen, satte på en ny maskin, strøk en skjorte og sydde fast en løs knapp. Hun tok opp avisene, som lå på gulvet, samlet opp lekene som lå på bordet, og la telefonboken ned i skuffen. Hun vannet blomstene, tømte en vaskebøtte og hengte opp et håndkle til tørk. Hun stanset ved skrivbordet og skrev en lapp til skolen, la fram småpenger til barna og samlet opp en bok,som hadde forsvunnet under en stol. Hun skrev et fødselsdagskort til en venninne og satte et frimerke på konvolutten, skrev en huskelapp og la begge ved siden av sin portemone. Siden vasket hun ansiktet, tok på en nattkrem, pusset tenner og gredde håret.

 

Pappa ropte fra stuen "Jeg trodde du var på veg å legge deg?"

"Jeg er på veg", sa hun. Hun helte vann i skålen til hunden, slapp ut

katten og så til at alla dører var låst. Hun så til barna, slukket deres

lamper, hengte opp en bluse på en stol og la noen skitne strømper i

skittentøyskurven og pratet kort med barnet, som satt oppe og gjorde

lekser. Inne på hennes eget soverom stilte hun vekkeruret, la fram klær til neste dag og tok sengeteppet av sengen. Hun skrev 3 saker til på huskelappen.

 

I samme øyeblikk skrudde pappa av Tv-en og sa til seg selv, "Nå vil jeg gå og legge meg..." og det gjorde han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sånn kommer jeg til å bli....skal bare ditt og skal bare datt. Sambo ler av meg, for jeg er litt sånn allerede:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

glemte å få med at sambo er som han pappaen, når han sier han skal legge seg så går han å pusser tennene før det er rett i seng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...