Gå til innhold

Juni: Når begynner dere å jobbe igjen?


~Endorfina~

Anbefalte innlegg

Har inntrykk av at folk begynner til vidt forskjellig dato, selv om man har født bare dager fra hverandre.

 

Jeg begynner 9.juni (fødte 20.juni) og synes det nærmer seg litt i raskeste laget nå... Frister ikke å overlate lille tulla til villt fremmede mennesker om bare drøye tre måneder. Men vi får vel ikke barnehageplass allikevel da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Begynner å studere igjen i august, så har mange mange mnd igjen hjemme. Skjønner godt det er litt skremmende at noen andre plutselig skal passe på henne, blir nok mye det samme med Martin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her jobber vi litt begge to om dagen - litt 50-50, men siden jeg er selvstendig, så styrer jeg selv når på døgnet jeg jobber og hvor mye da :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her jobber jeg foreløpig ca 50 % og skal gjøre det ca 1-2 mnd til...da skal jeg tilbake i 100% stiling...sambo jobber 100 %...mathias er hos dagmamma når vi jobber begge to:) dagmamma`n er bestemor så det er ingen som helst problem å sette han igjen og dra på jobb. gidder ikke vinke hade eller noenting...koser seg med de andre barna:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg begynner 10.april. pappa skal være hjemme 3 mnd. han fikk endel uker "hos meg" i tillegg til de oblig. 5 ukene. men vi skal ha ferie på skift over sommeren. blir barnehage til høsten håper vi. så teodor blir hjemme til da.

hvis vi ikke får blir en av oss hjemme og går over til nattevakter (er sykepleiere begge to). men det er 100% nbarnehagedekning her vi bor så det skal vel gå bra.

 

gleder meg til å begynne å jobbe igjen! og han kommer til å elske barnehage. han er en sosial gutt som elsker å være sammen med andre onger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner den 22 mai. Andreas kom 5 .juni ..

 

Gleder og gruer meg, men skal bli godt å komme tilbake til den gamle jobben og kollegaene. Blir skikkelig rart og forandre rutinene våre og ikke gå hjemme lengre.

 

Har søkt fam.barnehage fra 1 mai.. Håper det klaffer der:) Samboer vil ta pappaperm i juli..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Begynnte å jobbe igjen 1 februar. Da var lillemann 7.5 mnd. Starta litt gradvis nå i februar, men i mars skal jeg jobbe 100%.

Så langt synes jeg det er bare godt å jobbe, selv om det er slitsomt å stå opp kl 6 hver morgen igjen, har jeg utrolig nok masse energi når jeg kommer hjem. Får jo så utrolig herlige smil når jeg kommer inn døra :)

 

Pappan er hjemme og skal være det fram til april. Har ikke barnehageplass enda, men vi har to gode bestemødre som stiller opp. Dessuten jobber mannen min turnus, så han har mye fri på dagtid.

 

Tok permisjon med 100% lønn og lillemann kom to uker etter termin, så da "minstet" vi jo to uker på en måte...

 

Tror nok jeg vil være hjemme lengre med nestemann, men vi måtte gjøre det slik da jeg ikke har fast arbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har begynt litt, begynner i 50 % 1 Mars. Da skal pappan være hjemme en stund, så skal mini to dager i barnehage.

 

Litt tidli, men sånn er det bare.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner igjen 23mai men da skal jeg ha 2 uker ferie så 7,juni, fødte 17juni..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt ”etter boka”! Tok 12 mnd med 80 %, gikk i perm 23.mai og begynner å jobbe igjen 23.april. Da skal pappaen ha sine 5 uker. Jeg fødte 15.juni (termin 13.)

Vet ikke helt hva vi gjør mellom permisjonsslutt og ferie (7 uker). Synes ikke dagmamma er noen god løsning for så kort tid, og besteforeldre er stort sett i jobb. Blir nok perm uten lønn og noe ferie fra i fjor. Evt. redusert jobbing og noe bhg hvis det er mulig å få plass før august. Ellers har vi søkt bhg fra høsten av.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noah er født 3. juni. Jeg har forlenget permisjonene min med 8 uker, pluss at jeg gjerne vil vente med og begynne å jobbe til etter sommeren. Så her begynner jeg og jobbe 1.august. Da begynner Noah i barnehage.... forhåpentligvis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner jobbe igjen den 24 mai, men det frister ikke særlig mye. Kan ikke tenke meg å være borte fra lilljenta vår hele dagene. Pappaen skal da være hjemme ut juni. Jobber i bhg så lilljenta ska begynne der første uken i juli. Er heldig skjønner jeg, da ingen annen i min barselgrupp har fått bhg plass - nå i allefall.

Jeg ångrer litt på at jeg ikke tok utvidet permisjon til 1 august, men samtidig er det deilig å begynne i bhgjobb når det er rolig kontra i aug da alle nye barn skal kjøres inn.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner 10, april, etter påske. Jeg gleder meg! Pappa`n skal være hjemme i 4 1/2 måned, til slutten av august. Jeg jobber 100 % stilling, men skal ha 80 % i ett år fra august. Gleder meg til å ha en dag sammen med Jakob i uka.

 

Men Endorfina, synes du det er rart at folk begynner å jobbe til forskjellig tid? Synes du at det er så rart at folk har forskjellig fordeling og lengde på permisjonen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg begynner nok i ny jobb til sommeren. Da jobben jeg hadde innebar turnusjobbing og mannen min reiser masse i sin jobb, så var det enkleste å kutte ut turnusjobbing. Ideelt begynner jeg å jobbe etter juni, da pappan har fri hele juli, og barnehage-start er august. (fødte 21. juni)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynt å jobbe for en drøy uke siden, så nå er det pappa som er hjemme med lille snuppa (født 25.06). De skal henge sammen frem til (forhåpentlig) barnehagestart etter sommerferien. Han har tatt 4 mnd pappaperm + 2 mnd sommerferie (lærer). Det er hardt å begynne å jobbe, men utrolig deilig også. Må innrømme at jeg begynte å kjede meg hjemme. Men kjenner et stikk av misunnelse når jeg må dra meg ut på morgenkvisten, mens de to tar en slumrestund i senga... Argh! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte å studere igjen i januar, men pappaen er hjemme. Barnehage blir det vel fra høsten av. Synes faktisk det går veldig greit å kombinere baby og studier, men så har jeg jo anledning til å bestemme litt arbeidstida mi selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte å jobbe igjen nå på mandag... jobber bare 80%, og Noah er hos svigermor to dager og mammaen min en dag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta mi ble født 2 .juni. Begynner og jobbe igjen 1.august- så jeg har ca 2 mnd uten lønn etter at permisjonen min går ut. Har søkt snuppa inn i "min " barnehage-der jeg jobber som ped. leder, håper jeg får henne inn (på andre avdelingen) så blir det en myk overgang og det blir veldig praktisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...