Gå til innhold

teutonia S3

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvem har den?

Og hvem er KJEMPE Fornøyd med den?

Jeg tenker jeg satser på den med duobagen til?

Synst den såg kjempe lekker ut :)

Men vil jo gjerne vite hva andre synst som har den`?

Eller har hørt om den?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som har noe erfaring fra denne?

*dytter*

Skrevet

Hei

har Spirit S3 06 modell med duobag og er kjempefornøyd med bagen. God plass til 7 mnd gammel baby (71 cm) med dunpose, og varer ennå en stund til med bare dyne. Synes kanskje sportsdelen er litt snau i lengden, hadde tidligere Y2K system (Teutonia) og synes denne har lengre liggelengde, men vet ikke om det bare "ser sånn ut"

Lavprofildekkene (ikke luft) gir ikke den aller beste komforten på f.eks grus, men er super på grei asfalt og inne på f.eks. kjøpesenter. Det er med andre ord ikke en "tur i skogen" vogn. Vogna er super å manøvrere rundt, kjapp å legge sammen (må ta av bag eller sportsvognsete, men dette er enkelt). Jeg har fashion trekket, og anbefaler dette. Det er litt kraftigere/stivere og er såpass vannavstøtende at det fungerer greit i lett regn og snø. Og evt flekker kan bare tørkes vekk med en klut.

Alt i alt en super vogn, med kult design :-)

Skrevet

Takk for svar :)

Jeg kjøpte den idag, så får vi bare håpe at jeg blir fornøyd!

Litt lei av å kikke på all muligens forskjellige vogner som er.

Hadde selv Y2ksystem før, og var stort sett fornøyd, men den var VELDIG tung å trille. Og lufthjulene måtte vi skifte slange i 2-3 ganger og pumpe til tider. Så håper de hjulene på S3 vognen er litt bedre :)

Selv om de virket litt mer hardere og plastikkaktig som du sa.

Men liggedelen til babyen såg god og romslig ut..

gleder meg til å ta den i bruk i sommer! :)

Skrevet

hei du en-av-hver!

hvorfor må du ta av bagen/sportsvogndelen når du skal legge den sammen?

vi fikk også beskjer om det da vi kjøpte vår, av rita holm, men det fungerer fint å IKKE ta den av også, å legge den sammen!

greia er jo at når sportsvogndelen står vendt mot deg, så blir vogna lenger når du legger den sammen, enn når delen står vendt fra deg. begge deler har fungert bra hos oss, fått den inn i bilen uansett! :-)

Skrevet

Hei

jeg har tatt den fra hverandre fordi det står i bruksanvisningen at man skal gjøre det, samt at jeg da kan legge vogna rett inn i bagasjerom i st.vogn (med kjøreretning) ikke på tvers. Da får jeg god plass ved siden av vogna til andre ting. Dessuten blir den jo lettere på den måten, gidder ikke tyngre løft enn jeg må.

Skrevet

Vi har også bestilt denne vognen!

Jeg har fått den anbefalt av to andre som har vært veeeldig fornøyd med den. Passer perfekt for vårt bybruk ihvertfall!!!!

Duobagen vi har bestilt er stor og det passer bra for oss siden lillepiken kommer i juli og blir ganske stor når det er på tide med skinnpose etc.

Sportsvogndelen kan snus begge veier, den er relativt lett og jeg synes den er tøff å se på i tillegg :-)

Skrevet

Jeg har VELDIG lyst på denne vognen.. blir egentlig bare mer sikker på 3-hjuling hver gang jeg er i butikken. Eneste grunnen til at jeg er usikker er hjulene. Kommer nok kanskje til å gå en del på grussti i skogen. Men dette er en helt flat vei uten store steiner og sånt. Hvordan tror dere det går?

Skrevet

Synst den ser veldig fin ut den vognen... Men er den stødig?

Hjulene er også ganske harde, i forhold til lufthjul?

Og hvordan er den over fortau og generell bykjøring og sånn?

Jeg har bestilt den.. Så den bare MÅ være bra :)

Vil vell alltid være småting man irritererer seg over, vil jeg tro..

Men Vi får satse på at Vi har gjort et Bra valg!

Skrevet

Man kan bytte ut de to bakerste hjulene med lufthjul slik at det blir lettere å trille på snø, i skogen etc. Vi har det! Koster ca 500,- på Barnas hus i Sandvika.

Skrevet

Jeg er dessverre ikke fornøyd med den, og ville nok valgt x3 i stedet eller en med fire hjul. Vi var superfornøyd med den i begynnelsen, men etter ett halvt år så har forhjulet blitt slapt slik at vi må støtte vogna opp for å ikke ende opp i grøfta. En gang brakk også understellet ved hjulene så vi måtte bytte det ut. Nå bruker ikke vi vogna spesielt hardt. Den er med i bilen og vi er ute hver dag, men kanskje vi har vært spesielt uheldige....?

Skrevet

Har S3, første og eneste vogna jeg har hatt, så har ikke så mye vogn-erfaring. Men her er mine erfaringer:

Jeg syns den er ganske fin å se på, lavt tyngdepunkt, jeg får litt vondt i ryggen av å bøye meg ned i bagen over lengre tid (sier kanskje mer om min skrøpelige rygg ;-)), men samtidig gir det stødighet.

Hjulene er harde plastikkhjul, de bråker jo litt på f.eks grus, og kan være glatte på snø fordi det ikke er så mye mønster i dem, men de er brede og stabile. Best å låse forhjulet på snødekte veier. Det er nemlig veldig lettsvingt, noe som egner seg bra på kjøpesentre og bar asfalt, kan "snu på en femøring", men det kan være upraktisk på snø, samt veldig humpete og grusete vei. Men ikkeno problem på vinterføre med låst forhjul, med mindre det er veldig mye snø (f.eks ikke måkt - vogna seiler litt fra side til side pga de flate hjulene) eller veldig våt snø (da kan det være lett å kjøre seg fast).

Var selv i tvil om stødigheten med 3 hjul, og såklart skal man være litt påpasselig når man skal over høye fortauskanter, dørstokker etc. Trikset er å ikke løfte den delen som er nærmest deg, slik at vognen balanserer på bare ett hjul, da vipper den lett til ene siden. Vipp heller opp enhjulet over kanter og kjør resten av vogna over, da går det kjempebra og ingen spesiell fare for velt. Eller snu vogna og dra den baklengs over hindringen. Større barn kan jo sikkert klare å velte vogna hvis de lener seg veldig mot ene siden men er man påpasselig tror jeg ikke det er noe problem. 3-hjulinger er jo som regel laget slik at de er ekstra brede mellom de doble hjulene bak, nettopp for å unngå dette.

Bra med vogna er at den har god plass, man kan snu sitteretning, den er lun om vinteren og at den er lettkjørt. At håndtaket kan justeres er også et pluss hvis det er høydeforskjell på de som skal trille vogna. Den er lett å legge sammen og sette opp igjen, er ikke veldig tung (15 kg el no sånt), og grei å få inn i bilen (kan også ta av hjulene for å få lettere plass).

Det som er dårlig med vogna er handlenettet under. Selve nettet har god plass, men åpningen mellom nettet og vogna er så smal at bare "flatpakkede" ting kommer gjennom - idiotisk å drive å presse tingene gjennom får å få de inn!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...