Nr. 2 . Mor til 2 søte sneller Skrevet 25. februar 2007 #1 Skrevet 25. februar 2007 Jeg skal mulig føde et nurk med rompa først. Hvordan er dette når jeg plages sterkt med bekkenløsning i svangerskapet..Samt ryggproblemer..??? Kan bekkenløsningen plage meg lenge etter fødsel da? Noen som vet?
Janicღღlykkeligღღmammaღღtil 2ღ Skrevet 25. februar 2007 #2 Skrevet 25. februar 2007 Har du ikke tilgang på keisersnitt da??? Trodde man fikk muligheten til å velge... lykke til=)
Nr. 2 . Mor til 2 søte sneller Skrevet 25. februar 2007 Forfatter #3 Skrevet 25. februar 2007 Jeg vil føde naturlig...
Yellowgoldfish Skrevet 26. februar 2007 #4 Skrevet 26. februar 2007 Jeg er i samme situasjon - vet faktisk ikke. Men det de sier er at det fortsatt er hodet som er det største som skal ut - derfor skal vel ikke det ha noen betydning akkurat for bekken og rygg probelmematikk..?
Nr. 2 . Mor til 2 søte sneller Skrevet 26. februar 2007 Forfatter #5 Skrevet 26. februar 2007 Ok. Det er så mange som sier at setefødsel er værre enn vanlig. Det er derfor jeg lurer litt her..Kanskje de mener at det er mere innviklet..Jeg vet ikke.. Det blir liksom litt ekstra å tenke på. Jeg finnes ikke redd for fødselen, hvis dette blir utveien. Men det er greit å vite hva jeg skal spørre om på neste UL. Hva min mann og jeg må snakke om..osv..
Yellowgoldfish Skrevet 26. februar 2007 #6 Skrevet 26. februar 2007 Min jordmor sa at de måler hodeomkrets v UL og røntger bekkenet mitt for å se om hodet går igjennom. Dersom alt ser fint ut skal fødselen gå normalt for seg. Det vil være lege tilstedet og beredskap til keisersnitt klart i tilfelle noe skjer. Men - noen flere komplikasjoner er det sammenlignet med hodefødsel - vet ikke tall. Hør med jordmor - og be hanne være dønn ærlig - da får du riktige svar. Enig med deg - jeg vil også føde vaginalt!
nameit Skrevet 26. februar 2007 #7 Skrevet 26. februar 2007 hei jeg har født for ca to mnd siden og har to sete fødsler bak meg,hadde også bekkenløsning og rygg plager den siste gangen.bekkenet ditt blir videre når du skal føde og da merker du som regel ikke at du har hatt vondt,det gjorde iallefall ikke jeg.har ikke noe plager etter fødselen,men noen får jo det men da får du gratis fysioterapi i seks mnd.håper jeg kunne hjelpe litt bare spør hvis det er noe du lurer på,så skal jeg svare så godt jeg kan.du må ha mye lykke til
mamman_til_Noah_&_Casper Skrevet 26. februar 2007 #8 Skrevet 26. februar 2007 Hei! Jeg var i samme situasjon som deg helt fram til mandag for en uke siden. Var da inne og snudde veslemann, så nå ligger han med hodet ned (forhåpentligvis også enda - kan ha snudd seg tilbake, får vite det på kontroll nå på onsdag). Jeg var da 37+2. Jeg hadde hørt mye rart i forhold til den snuingen, men er nå veldig glad for at jeg gikk med på det. Jeg fikk først muskelsavslappende for at livmoren skulle slappe av, og så dyttet legen babyen rundt og på plass. Det var ubehagelig - ja - og ble også veldig kvalm og svimmel av medisinene - men det var fullt gjennomlevelig og VELDIG verdt det! Vil anbefale andre i samme situasjon å prøve det samme. Det er visst bare i 50% av tilfellene at de klarer å snu, men det er verdt å prøve i allefall. Hvis veslegutt har lagt seg tilbake i seteleie nå på onsdag, så kan jeg få bestemme selv om jeg vil ha setefødsel eller keisersnitt. Tror jeg vil ha keisersnitt da. Man hører så mange skrekkhistorier, og nå orker jeg ikke mer dramatikk (har vært mye rart i dette svangerskapet). Godt å ha den ene tingen å forholde seg til, syns jeg. Forrigemann snudde seg forresten selv da jeg var ca 36 uker på vei. Registrerte ikke hvor langt du er på vei jeg, men de kan jo snu seg helt fram til fødselen, selv om sjansen blir mindre etterhvert. Lykke til!
Nr. 2 . Mor til 2 søte sneller Skrevet 26. februar 2007 Forfatter #9 Skrevet 26. februar 2007 Tusen takk for info. Nå har jeg fått vite masse... Er litt skeptisk til den snuingen ennå da. Fordi jeg har hørt at det kan stresse babyen. Jeg vet den fremdeles kan snu seg. Og håper jo selvfølgelig det. Men ifølge legen, var sjansen liten siden den har ligget sånn lenge nå.. Men håper finnes veit du.. hi hi.. Jeg er kun 30 nå. Så tid er det jo til at alt kan skje.. Er i grunn ikke redd for fødselen i seg selv. Det er mere det som kommer senere. Og jeg sliter veldig allerede nå med smerter. Klarer ikke å gå opp trappene hjemme nå. Det presser voldsomt nederst i magen etter en liten stund med gange. Og nederst i ryggen...Det var pga disse smertene at legen på sykehuset fant ut at nurket står på knærne med rompa nedover..Ble sendt inn til en sjekk. Det er nå rart at min fastlege ikke har sett dette??? Han har tatt UL på kontoret sitt flere ganger...
Nr. 2 . Mor til 2 søte sneller Skrevet 26. februar 2007 Forfatter #10 Skrevet 26. februar 2007 Tusen takk namit!!! Den hjalp meg. Jeg skal huske deg hvis jeg lurer på mere.. Det kommer nok.. he he.. Liker å være mest mulig forberedt på ting.
mamman_til_Noah_&_Casper Skrevet 26. februar 2007 #11 Skrevet 26. februar 2007 Hei igjen! Hvis du bare er i uke 30, så tror jeg virkelig ikke at du trenger å bekymre deg for dette enda. Ungen har masse masse tid til å snu seg på! Eldstegutten min lå i seteleie hele tiden, og snudde seg som sagt da jeg var 36uker på vei, så her er det håp! Når det gjelder snuing: det var det med at barnet kunne bli stresset jeg også var redd for på forhånd, men de er så flinke til å overvåke og passe på ungen hele tiden, så man føler seg veldig trygg. Først hadde jeg sparkeprøver og registrerte hjertelyd i en halvtime, for å forsikre om at barnet var friskt. Hadde flere ultralydsjekker i løpet av snuingen (som i seg selv var over på fem min for min del) og så nye sparkeprøver og registrering av hjertelyd i en time etterpå. Ingen tegn til stress hos min lille krabat, og legen hadde i løpet av sin tid kun opplevd at ett av barna han hadde snudd ble stresset. Han har vært i dette gamet i 25 år og snudd rimelig mange barn, kjempe flink, og virkelig til å stole på - føler jeg da. Men får nå håpe at h*n snur seg selv da! Lykke lykke til iallefall!
♥Dumle♥ har tre søte små♥ Skrevet 26. februar 2007 #12 Skrevet 26. februar 2007 Sånn var det hos meg også sist,at babyen låg i seteleie helt fram til ca uke 37,og festet seg etterpå i hodeleie. Nr.2: Du har jo hvertfall halvannen mnd på deg til den bør ha festa seg. Uansett så er det vel ikke noe poeng å stresse enda,siden du bare er i uke 30 nå..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå