Gjest Skrevet 25. februar 2007 #1 Skrevet 25. februar 2007 Må bare spørre om noe.. Jeg er svært plaget med at magen er konstant hard, noen ganger vondt andre ganger bare ubehagelig.. MEN når jeg ligger på siden så kommer kynnerne sjeldnere og kortere.. vet du noe om hvorfor? Har slimproppen din gått? merket du noen forandringer etterpå? Håper alt er bra med deg og baby:)
Kris. Skrevet 25. februar 2007 #2 Skrevet 25. februar 2007 Jeg er ikke candymams, men har skrevet et par innlegg med henne... vi har det på samme måte. Hatt et helvet i litt over to uker nå. Stein hard mage nesten hele tiden og så kommer kynnerne opp på det igjen... fått paralgin forte, valium, bricanyl og sove tabletter... synes ikke noe hjelper så mye. Ble lagt inn på fredag, da var de tvil om det var i gang. Slim proppen min har ikke gått, jeg er 34 uker imorgen. kan du ikke ringe føden så du får tatt en ctg og sjekket livmorhalsen? Vet ikek hvor plaget du er, men er du like plaget som candymams og meg ville jeg gjort det. Lykek til
Gjest Skrevet 25. februar 2007 #3 Skrevet 25. februar 2007 Hei igjen.. Jeg vet liksom ikke hva som er ekstremt og ikke.. men de er der nesten hele tiden... Var på føden og tok en ctg for å reg spark siden babyen var så rolig i et par dager.. hun sa at alt så bra ut.. jeg nevnte ikke noe om kynnerne men ctg burde vel ha snappet det opp kanskje? Uansett hun reagerte ikke på noe.. dette er 10 dgr siden.. kynnerne har blitt vondere da..jeg lå på siden når jeg hadde ctg reg på å det reduserer jo kynnerne mye faktisk, de kommer sjeldnere iallefall.. så det kan jo være derfor hun ikke la merke med noe på det arket.. ????
Kondis som en murstein Skrevet 25. februar 2007 #4 Skrevet 25. februar 2007 Uff, tror jeg er med i "gjengen" deres jeg også... Vært innlagt to ganger, første gang i uke 28 med premature rier (har hatt kynnere siden uke 16). Fikk stoppet det med drypp og fikk to lungemodningssprøyter... Sist var for en uke siden, da ble livmorhalsen sjekket og det ble konstantert at jeg har åpning på 2 cm. Nå er jeg hjemme med streng beskjed om å ta det heeeeelt med ro. Kynnerne er der ja, og noen i løpet av dagen er lange og vonde, men det er ikke noe system i dem ennå... Første gang jeg ringte til føden (ang kynnerne), hadde jeg telt 40 stk fra kl 11 til 19, det var uken før jeg ble lagt inn første gangen. Så om du uroer deg, hadde jeg nok tatt en tlf til føden. Lykke til )
Gjest Skrevet 25. februar 2007 #5 Skrevet 25. februar 2007 føler meg litt dum i grunnen... var inne i uke 28 da med vondt nederst på ene siden.. da tok de innvendig ul og jeg haddde 4 cm langlivmorhals,lukket.. men da hadde jeg jo kortere kynnere og sjeldnere enn jeg har nå.. ;MEN er litt redd de ikke skal ta meg alvorlig ettersom jeg har vært der to ganger allerede.. Jeg har nok 40 hvis ikke mer på 5-6 timer eller alt etter hva jeg gjør... får kynnere av trappene,bøye meg, snu meg, når jeg må tisse, mens jeg tisser, når jeg ligger på ryggen.. hehe Kan dere beskrive hvordan deres føles og når de kommer
Kris. Skrevet 25. februar 2007 #6 Skrevet 25. februar 2007 Jeg får de med 3 til 4 minutters mellom rom.Det blir va 15 til 20 stk i timen. jeg har ikek fått åpning heldigvis. Mine kynnere så man godt på ctg.
Kondis som en murstein Skrevet 25. februar 2007 #7 Skrevet 25. februar 2007 Det har roet seg VELDIG siden jeg fikk beskjed om å ta det helt med ro og være latskapen selv... Har merket at det tar litt drepen på dem om jeg trekker pusten GODT når jeg kjenner de kommer!! De er der konstant når jeg går og står, da er magen hard som en bordplate... Beste er også for meg å ligge på siden )
candymams Skrevet 25. februar 2007 #8 Skrevet 25. februar 2007 Hei Alex du skriver at når du ligger på siden kommer kynnerene sjeldnere og er kortere. Jordmor ba meg også å legge meg på siden når kynnene var på det verste, grunnen til det er at barnet har det bedre da. Barnet får bedre plass og det blir ikke så press. Min slimpropp har ikke gåttt. Hvilken uke er du i? Alt er bra med meg og babyen takk, håper det samme for deg :-)
candymams Skrevet 25. februar 2007 #9 Skrevet 25. februar 2007 Mine kynnere kommer som regel når jeg våkner på morgene og når jeg skal legge meg på kvelden, det er da de er på sitt verste. De er veldig konstante er liksom ikke sånn at de stopper opp med minutters mellomrom for så å ta tak igjen. Når de først tar tak gjør det vondt mer eller mindre hele tiden til smertestillende medesin som paralgin forte som de gir meg demper de.
candymams Skrevet 25. februar 2007 #10 Skrevet 25. februar 2007 PS. da de ble målt på ctg i dagmorges var de på 112, var ganske vondt, men var ikke så mye vondere enn når de feks lå på rundt halvparten.
Gjest Skrevet 25. februar 2007 #11 Skrevet 25. februar 2007 Jeg er 35+1 ... sitter her å kjenner på disse kynnerne... merker at det presser nedover innimellom... ekkelt... Kommer til å ta kontakt med lege eller jordmor i morgen tror jeg..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå