Gjest Skrevet 25. februar 2007 #1 Skrevet 25. februar 2007 Gutten min på 8 måneder har fått rødt utslett bak begge knærne. Det er røde flekker av ulik form og størrelse, bak hele kneet på begge sider. Han er ganske tykk, og har fremdeles mye bøyde knær. Kan de ha noe med fukt å gjøre, som bleieutslett? Er det noen som har peiling, eller noen med baby som har utslett samme sted?
Blomman Skrevet 25. februar 2007 #2 Skrevet 25. februar 2007 kan være sopp el atopisk eksem pga fuktighet..... eldtemann hadde slik atopisk eksem
så var vi 4 Skrevet 25. februar 2007 #3 Skrevet 25. februar 2007 Martin har sånn og han har eksem (atopisk).
Gjest Skrevet 25. februar 2007 #4 Skrevet 25. februar 2007 Takk for svar. Høres ikke trivelig ut med eksem. Men det finnes da verre problemer... Blomman: du skriver at eldstemann HADDE slik eksem; vil det si at han ikke har det lenger? Håpe, håpe... Mamma til Martin: Er han mye plaget med det? Stakkars små, de kan jo ikke klø seg eller si ifra. Har han utslett andre steder også? Huff, håper det går over!
Expat Skrevet 25. februar 2007 #5 Skrevet 25. februar 2007 Vi har til tider slike fortykkede røde flekker hos småen, ved albuene og bak knærne. Ceridal er en fin krem fra apoteket som virkelig hjelper på det!
Gjest Skrevet 25. februar 2007 #6 Skrevet 25. februar 2007 Javel! Takk for tips. Løper nok til nærmeste apotek i morgen.
så var vi 4 Skrevet 25. februar 2007 #7 Skrevet 25. februar 2007 Han har dårlig perioder der hele kroppen er dekket med sånn utslett, men så lenge han smøres og bades og unngår alt av parfyme går det greit. Du merker hvis det klør for de blir helt makk i kroppene. Fikk beskjed om å smøre tynt lag med hydrokortison på hvis det var irriterende for babyen.
Gjest Skrevet 25. februar 2007 #8 Skrevet 25. februar 2007 Jeg har ikke merket noen tegn på ubehag hos Jakob. Men... det kan vel ikke være derfor han har vært litt våken om natta i det siste? Så ille kan det vel ikke være? Jeg håper at det det ordner seg for Martin!
Gjest Skrevet 25. februar 2007 #9 Skrevet 25. februar 2007 Hva slags vaskemidler bruker du? Mannen min får utslett bak kneet hvis jeg bruker OMO. Så her i huset bruker jeg kun Neutral vaskemiddel el Blenda Sensitiv.
Blomman Skrevet 25. februar 2007 #10 Skrevet 25. februar 2007 han var mest plaget rundt ett til to år ..... brukte da hydrokortison og apobase fra tre fireårs alderen har han kunn hatt flekker i ansiktet- det eneste som har hjulpet der er ceridal lipogel - nå har han ikke hatt eksem ¨på månedsvis.
Gjest Skrevet 25. februar 2007 #11 Skrevet 25. februar 2007 I det siste har han stort sett gått med ull-longs, og den er vasket med milo. (Hmm..Kanskje han reagerer på ull?) Men nattdrakten er vasket med omo. Ellers så prøver jeg å bruke lite vaskemiddel. Men ikke for det; han kan jo reagere på det likevel. Men: Det er uansett en god ide å bytte ut vaskemidlene med mildere sorter, tror jeg.
Gjest Skrevet 25. februar 2007 #12 Skrevet 25. februar 2007 Så bra at det kan ordne seg, og at det ordnet seg for gutten din!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå