Gå til innhold

Søskenvogn eller ståbrett til toåring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen...

Vi venter nr. 2 i august, og eldstemann er da 2 år. Hva ville dere valgt - søskenvogn (og evt HVASLAGS???) eller ståbrett?

Synes han er litt liten til ståbrett men alle søskenvogner innebærer jo at minsten må ligge forovervendt? eller?

Takknemlig for all hjelp her... sukk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eldstemann fyller 2 år ca 2mnd etter at jeg har føst, men vi har valgt å kjøpe ståbrett! Det blir vår og sommer snart og i butikken var det stor stas å stå på dette brettet! Kjenner flere som har valgt samme løsning m barn i samme alder og det har funket fint! Så slipper man og å bruke masse penger på ny og ikke minst SVÆR vogn! OTH eller TFK vognene er jo forholdsvis små, og mener de vender mot DEG! Så vår plan er alle fall og prøve ut det først og viser det seg at det ikke fungerer og at behovet for søskenvogn blir stor, går vi for å evt kjøpe en da (gjerne en brukt en)....

Skrevet

skulle så klart så etter jeg har FØDT.. hehe!!

Skrevet

Hei,

Det er 2 år mellom mine også. Min toåring hater å sitte i vogn så til henne var ståbrett et greit alternativ. Men jeg savner det å kunne sette henne fra meg en plass når vi er ute.... så tror nok jeg hadde vurdert søskenvogn hadde jeg fått barn igjen .......evt. kan du jo kjøpe en billig tvillingvogn eller bestille fra utlandet.

Synes søskenvognen fra tfk ser så tøff ut jeg. Den er forovervendt men du kan jo ha regntrekk/vindtrekk på den første tiden.

Skrevet

Hvor har det blitt av søskensetet oppå vogna? Er kanskje ikke så sikkert ift velting, men funker vel greit som avlastning til eldstemann??

Skrevet

Sjekk ut Phil & Ted e3, en singelvogn med søskensete oppå (så lenge man har baby) og bak (når minsten har blitt stor nok). Vurderer litt selv, men får 2 år og 5 mnd mellom mine, så er derfor i tvil om det er noen vits. Skal i alle fall ha ståbrett uansett.

Skrevet

Takk for alle svar og tips! Må sjekke ut de vognene dere prater om. Takk igjen.

Skrevet

Vi har samme dilemma. Hadde egentlig bestemt meg for Reflex sin tvillingtrille (www.reflex.no) ,der du kan ha babyen mot deg i hardbag,mens storebror sitter forovervendt.

Men... Så har jeg bestemt meg (det heter vel egentlig VI bestemt OSS,hehe) for å avvente det hele.

Storebror er 2 år og 4 mndr når minsten kommer,og er i bhg 3 dager i uken.

. Dersom jeg oppdager at jeg virkelig behøver tv.vogn,drar jeg heller å kjøper da en billig Carena e.l.

Du må nesten tenke over hva du bruker vognen til.

Triller du mye turer alene med barna?

Er det mye trafikk der du bor?

Har du råd til å bruke mye penger på en vogn som kanskje blir brukt 1-2 ganger i uka?

Skrevet

Får to år imellom. Tenkte mye på hvordan vi skulle løse det, men så fikk vi tilbud om å kjøpe en brukt Carena tvilling fra arbeidskollegaer. Synes den er helt grei til vårt bruk, til og fra barnehagen stort sett. Tenker litt på ferier og sånn, greit at begge kan ha mulighet til å sove i vogna. Og nå ble det jo ingen kjempeutgift akkurat.

Skrevet

Jeg synes dette er et spørsmål som svaret avhenger av hvilken type du, og evt mannen din er. Vi var i liknende situasjon og kjøpte begge deler. Ei enkel og god jogge-søsken-trille koster 1500-2000 etter hvor du kjøper den. Vår hadde rygg som ble så flat at vi fikk plass til baby i pose på den ene siden og storebror på den andre.

For den eldste har dette vært topp- Han har kunne gått selv. eller sittet på, og vi har kunnet gå lengre turer og har opplevd mye fint med begge i vpgna. På en sydentur var det topp. da mannen min gikk tur o begge sov i vogna, fikk jeg solet meg litt.

Synes også at det kan være trygt å "parkere eldstemann" i vogna hvis jeg får det travelt, eller det er veldig mye folk rundt. Vogna kommer dessuten fram overalt, mens et brett er veldig avhengig av underlaget.

Men, skal man bare rusle tur på asfalt i byen, er brettet greit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...