Gå til innhold

middagsglass


jk76

Anbefalte innlegg

Hvor mye spiser barna deres av et glass?

Vesla har to middager av et glass, er det for lite å dele det i to? Synes hun virker greit fornøyd når hun har spist det, men det er litt vanskelig å vite hvor mye hun skal få til hvert måltid..

Det samme gelder for grøt! Hvor mye spiser de da???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er så vidt på vei over fra smaksprøver til å gi litt større porsjoner. Har ikke begynt med middagsglass enda. Men jeg har nå kommet opp i 5 T-skjeer grøt-pulver til morgen og kvelds. I morgen blir det vel litt mer, tenker jeg... Så lenge hun virker fornøyd så får hun vel nok foreløpig?! Du ammer fortsatt ved siden av, gjør du ikke? :o) Da spiser hun vel mer der, dersom hun er mer sulten... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varmer et halvt glass om gangen, da er det enda litt igjen av porsjonen hennes, så det holder i massevis foreløpig her.

Har du prøvd å varme mere, hvis hun spiser mer enn bare halve så er hun kanskje mer sulten? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Albert spiser nesten et helt middagsglass nå. Hvis han bare får et halvt, må han få frukt eller yoghurt i tillegg. Men han får ikke melk etter middagen da, for da gulper han så fælt etterpå. Får melk etter de tre andre måltidene med grøt da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trodde ikke de kunne spise yoghurt ennå?

Er det noen spesiell type som er beregna for disse små?

Det må jo være et greit alternativ til begeret med frukt til lunsj....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helsesøster sa at jeg kunne gi yoghurt nå, men begynne forsiktig siden det er et melke produkt. GIr noen ganger Nestle sin, men også Tine sine. Med melon eller Eple. Siler ut klumpene da. Prøvde også Danomino sin, men den var veeldig søt. Gikk ned på høykant hos lillegutt da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg skal prøve det til lunsj en dag da, det kan jo ikke skade å prøve å blande litt inn i fruktmosen for forandringens skyld. Jeg har en liten særing som bare skal ha hjemmelaget mat og ikke glass, så kanskje yoghurt kan være noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir sikkert godt! Albert spiser i grunn alt jeg prøver å gi han han, bortsett fra hjemmelaget middag:) Litt motsatt sær han da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oda spiser et helt glass nå, men hun har bare gjort det siden torsdag.

Har prøvd et par av nestle sine glass, men de kan hun ikke fordra. Her går det unna med hipp sine middagsglass.

 

Av grøt gir jeg henne et helt grøtmåltid som det står på pakken. Jeg måler opp 100 ml med vann og har i en skål før jeg med en gaffel rører i grøt pulveret etter "øyemål"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...