Gå til innhold

Alternativ til tran....


Benni-min

Anbefalte innlegg

Gir Benjamin tran i melka hver morgen, men nå føler jeg alt lukter tran. Ikke så mye på klær, men flaskene, spiseskjeene våre, kjøkkenvasken og alt. Vasker med alt og koker av og til,men lukta føler jeg er der.

Er det noen alternativer til tran. Sanasol o.l er jo vitaminer, ikke omega. Han får jo collett med omega, men drikker jo mindre og mindre av det etter hvert som faste måltider introduseres.

Føler han får nok vitaminer med mme og grøt og frukt...så trenger vel ikke gi dobbel dose av det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

D-vitamindråper fås kjøpt på apoteteket. Jeg ga opp tranen etter to-tre uker. Tar tran med sitron, men den vanlige - fysj! :-)

 

5 dråper daglig, jeg blander det ii grøten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tran gir man vel av to grunner... Om du gir D-dråper i stedet, så dekker vel det behovet der. Og så tar man vel tran for å få i dem omega-3... Har hørt at enkelte blander inn en skje med olje i grøten, på den måten får de også omega-3... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ga også d-dråper når han var bitteliten, men det inneholder ikke omega.

Hva slags olje kan en blande i grøten som inneholder omega?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde tran i flaska hennes da hun var litta...men nå har jeg sluttet med det og hun får det på teskje istedenfor...nå lukter det ikke tran lenger her i hus ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes å ha hørt at noen blander raps-olje i grøten... Den har visst lite smak... Var det "tre små" som skrev det en gang, tro? Men vet ikke om den ble blandet inn pga omega-3. Om du sjekker i hylla i butikken så burde det vel stå på etiketten?!

 

Jeg ammer jo fortsatt og har hørt at omega-3 går over i morsmelk. Så foreløpig holder det at jeg tar tran-kapsler selv. Har ikke tenkt over problemstillingen enda... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...