Anonym bruker Skrevet 25. februar 2007 #1 Skrevet 25. februar 2007 Hvor mye vekt skal legges på barnets interesse for annen mat? Hun spiser hver 2-3 time døgnet rundt, men jeg takler det. Hun er 5 mnd og ca 8,5 kg, så hun krevet sitt. Men hun begynner å strekke seg etter og følge med hver bevegelse når vi spiser. Jeg ønsker gjerne å ta hennes signal på alvor, men blir litt usikker om det er maten som gjør det eller om det bare er koppen/utseende på maten som er spennende liksom.. Det er nesten slik at jeg føler meg sli mnår jeg spiser forran henne...
Murmeline Skrevet 25. februar 2007 #2 Skrevet 25. februar 2007 Gi smaksprøver fra en kjedelig og hvit skål da vel! Og så prøv dagen etterpå med en fargerik skål, og se om det er forskjell. Smaksprøver er jo ikke så mye for maten, mest for å se om de tåler maten/er interessert/bygge opp interesse.
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2007 #3 Skrevet 25. februar 2007 Det er jo det at jeg i utgangspunktet ønsker å fullamme enda en stund. Men mulig det er rett å la henne prøve. Jeg er ganske sikker på at hun kommer til å spise det, men trenger hun egentlig mat? Er det slik at hennes interesse er et tegn på at hun trenger mere mat, selv om vektøkningen er flott?
Expat Skrevet 25. februar 2007 #4 Skrevet 25. februar 2007 Så vidt jeg har forstått det er noen barn utviklingsmessig klar for mat før 6mnd (korrigert). Er det omtrent barnemishandling å ikke gi noe, så kan du jo begynne med smaksprøver (det behøver ikke være store mengder). En ts. Det finnes noen nett de kan spise av også. Babysafe eller noe slikt. (Husk at rått eple ikke er begynnerkost, bare kokt.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå