Gå til innhold

hvor mye sover deres på dagen?


18.juli/29juli

Anbefalte innlegg

madelen har vel sovet 2 og halv time tilsammen lenge. med 3-4 lurer.

de siste dagene har det blitt 3-4 timer. siste luren er færdig 3 og så legger hun seg 7.

Men nå er det tull i legginga! går lllannnnnng tid med skriking før hun sovner. kanskje på tide å kutte ned sovinga. men vet ikke helt kossen æ skal gjøre det?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er det gutten som regulerer hele sovingen helt av seg selv. Når jeg ser at han begynner å bli trøtt legger jeg ham... Så går ikke noe spesielt etter klokka, bare etter tegn på trøtthet. Forandrer seg mye med denne sovingen på dagen. De siste to ukene har han sovet 1 1/2 - 2 timer på formiddagen og 1 - 1 1/2 time på ettermiddagen. Står opp 13-14 fra siste luren og legger seg for kvelden klokka 19. OM hun bare tøyser med sovingen så er det vel kanskje enten fordi hun er overtrøtt eller fordi hun ikke er trøtt... Synes søvn er vanskelig, jeg! :o/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her soves det ganske mye på dagen.. Først sover hun mellom 1-2 timer rundt 8-9, så 1-2 timer fra 12 og en liten time rundt 16. Legger seg da 19.

Sover stort sett hele natta med noen unntak selvfølgelig...

 

Kanskje på tide å kutte litt ned dagsøvnen hvis hun tuller masse??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja enig at det med søvn er vanskelig. For her har det aldri vært noe rutine i hvor lenge og hvor mange ganger hun har sovet. får bare prøve meg litt frem. er vel perioder....som det alltid har vært her !

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De første 6 mnd sov Oda kun en gang pr dag fra 12-13 tiden i ca 3-4 timer. fra januar har hun begynt å sove 2 ganger. Hun er alltid klar for sengen igjen etter å ha vært våken i ca 2 timer, og vil trenge å sove igjen etter 2 timer igjen etter at hun har våknet fra første lur. Om ettermiddagen er hun lengre våken og vi legger henne rundt 20. Nå sover hun alt fra 1 - 4 timer pr lur. I går så sov hun kun i en time på formiddag, så da sov hun 3-4 timer på ettermiddag (men sov nok lengre fordi jeg sov også)

 

Ja det er vanskelig med søvn, er Oda tydelig overtrøtt tar det lengre tid å få henne til å sove. Noen ganger begynner hun å leke med bamsen sin i sengen når jeg legger henne ned, da vet jeg at hun ikke er helt klar enda. Jeg går da ut og går inn igjen til henne når hun blir sutrete.

Da tar det bare noen minutter før hun sovner, mens jeg synger og stryker henne på magen.

 

Jeg legger også merker til når Oda begynner å bli trøtt, da gnir hun seg i øynene.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i dag sov madelen like mye, men ingen problem å legge. kan være pysjen som tullet seg inn siden hun har b.safe pose. så nå ligger hun kun i body.

dumme meg:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

snuppa sover kanskje en halv time - 1 time 3 ganger i løpet av dagen...siste luren hennes er fra 16-17...om hun fortsatt sover da tar jeg henne oppp og lar henne våkne litt på meg...klokka 18.30 er hun i seng igjen og sover til 8-9 i morgen tidlig :)

kutt heller ned på lengen den lille sover? litt søvn er jo bedre enn ingenting ;) her funker den siste vekkingen før kvelden bra =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sover stort sett 2 lurer i løpet av dagen... noen ganger 3.....

 

som regel fra 10-11 tiden også fra 15-16 tiden.. sover somregel ca 2 timer.

 

legger seg da..19-20 tiden.. sover til ca 08.00.. men våkner ett par ganger på natta...

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...