*bolla pinnsvin* Skrevet 25. februar 2007 #1 Del Skrevet 25. februar 2007 Eller, rettere sagt, kommer Sigurd til å sove rundt? Tror den største løgnen nybakte mødre får høre er at "bare han blir 6 mnd og begynner med grøt, så kommer han til å sove hele natta". Jommen sa jeg smør... Synes nesten bare det blir verre og verre, jeg. De siste tre nettene har Sigurd våknet HVER TIME!! Han har i tillegg ikke villet legge seg før rundt åtte når han de siste 4 månedene har lagt seg halv sju (sitter på fanget mitt nå...), han vil opp klokka seks på morgenen uansett og han sover ikke noe mer på dagen. Blir han ikke trøtt, da? Det blir i hvert fall mammaen hans. Bare et lite hjertesukk fra ei som skulle ønske det var mulig å få en rolig natt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-carina- Skrevet 25. februar 2007 #2 Del Skrevet 25. februar 2007 Kanskje han trenger enda mer mat på dagtid? Kanskje han trenger å sove enda mer/mindre på dagen for å sove mer på natten? Er du sikker på at det er pupp han skal ha på natten? Far kan ikke forsøke å gi vann på flaske enkelte av gangen han våkner? Her ble det også bare verre for en periode, men nå har jeg begynt med litt grøt. Ikke mye, men det har hjulpet litt. Men ammer fortsatt 3-5 ganger i løpet av hans natt (18-06/07)... Gleder meg voldsomt til å kunne få 8 timer sammenhengende søvn igjen snart! Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Benni-min Skrevet 25. februar 2007 #3 Del Skrevet 25. februar 2007 Huff, det høres ikke mye godt ut. Kan umulig sette meg inn i det, for jeg har en sovegutt. For å strø litt salt i såret.... Benjamin sovnet kl 19 i går kveld, og jeg våknet halv 9 i dag. Skvatt litt for han pleier ikke sove så lenge.Gikk inn på rommet hans og der lå han å koste med tutten og storsmilte da jeg kom inn. I kveld sovnet han halv 7, så får vi se. Vanligvis sover han ca 12t før han våkner Jeg har ennå ikke hatt en våkenatt siden han kom til verden. Bank i bordet. Håper det fortsetter. Håper det snart bedrer seg hos dere. Alfa omega er jo nok søvn... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 25. februar 2007 #4 Del Skrevet 25. februar 2007 Høres ut som Sofie det der gitt. Hun legger seg 20, sover da fram til 22-24 uten mat, etter det våkner hun hver time hele natta for å spise. Prøver å gi henne masse mat på dagen, helsesøstra sa jeg sku prøve det, men hun bare kniper sammen munnen og spytter ut igjen, så er ikke like lett det heller. Er han glad i mat da? Hvor mye får han på dagen? Sofie får kun et halvt glass middagsmat, og kanskje et halvt beger med fruktmos. Har prøvd alt, men vil ikke ha noe mer. Bare puppen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gla-mor Skrevet 25. februar 2007 #5 Del Skrevet 25. februar 2007 Kan jo være noe som plager ham, i hvert fall de tre siste nettene da han har våknet så ofte. Er det tenner på gang? Har han vondt i magen av grøten (begynt med noe nytt i et siste?). Kanskje du skulle prøve å gi han Paracet, eller smøre Dentinox på gommene hvis du har det? Lillegutt her pleier også å våkne ofte om kvelden og natta av og til, selv om det er mest vanlig at han sover natta gjennom. Synes det hjelper med Dentinox, eller at han får komme opp og rape eller blir strøket litt på magen. Men det går over om ei stund, så det er bare å holde motet oppe, og være forberedt på at det er sånn det er med denne gutten...... (forsøk på trøst :-D). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tæssejenta Skrevet 25. februar 2007 #6 Del Skrevet 25. februar 2007 Er det lenge siden du begynte med fast føde da? Albert tullet sånn i ca 2 mnd etter at vi begynte med grøt og middag. Tror magen hans trengte litt tid på å venne seg til den faste føden. Han har alltid hatt problemer med magen, og vært en del våken på natten, men i den perioden var det ekstremt. Var våken opp til hver time på natten han også, og det var slitsomt ja. Kan nok skyldes at han fikk tenner og var litt syk i tillegg også da. i løpet av de siste tre ukene har han begynt å sove mer og mer, og den siste uka har han sovet hele natten, med unntak av at han må ha sutten et par ganger. Håper det ordner seg snart for dere også! Føler med deg, jeg vet hvor slitsomt det er! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*bolla pinnsvin* Skrevet 26. februar 2007 Forfatter #7 Del Skrevet 26. februar 2007 Takk for svar, alle sammen! Håper at det rett og slett er så enkelt som at det holder på å komme tenner oppe også. Nede har han allerede to kjempenusselige tenner, som gir et sjarmerende glis ;o) Ser flere spør ang mat. Kan rett og slett ikke tro at han får for lite. Slik spiser han i løpet av en dag: 06.30: Pupp 10.00: Halvannen porsjon grøt + pupp 13.00: Et helt middagsglass + fruktmos + vann 15.00: Pupp 17.30: Halvannen porsjon grøt 18.15: Pupp En gang mellom 1.30 og 4.00: Pupp Jeg gir pupp kun én gang om natta, så uansett hvor mange ganger han våkner så gir vi bare smokken hvis han allerede har spist. Han begynte med fast føde 1. januar, så han må vel ha vent seg til det nå? Har jo desssuten ikke hatt noe særlig problemer med det før. Nei, får satse på at det kommer noen tannebisser oppe snart, så mor (og ikke minst far) får sove litt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
♥Tiny Skrevet 26. februar 2007 #8 Del Skrevet 26. februar 2007 Åh, det samme tenkte jeg for en måned siden!!!! Men nå har det faktisk skjedd flere ganger at hun sover gjennom natta!!! Det vi gjorde tilslutt var å ignorere mest mulig av oppvåkningen hennes, det var jo egentlig bare å dytte i smokken også sov hun. Lot henne ligge noen minutter å surve og samtidig la jeg masse smokker i senga som hun kunne få tak i.. Vet ikke om det var det som hjalp da Gikk inn til henne når vi merket at survingen gikk over i gråt-hyl.. Lykke til med nettene da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetussa Skrevet 26. februar 2007 #9 Del Skrevet 26. februar 2007 Nå får jeg litt dårlig samvittighet for at jeg klager over at jeg må opp kvart over fem... Jeg har i hvert fall sammenhengende søvn. Du har sikkert prøvd ut mye, og kanskje dette også. Hvor ofte spiser han på dagen? Han har ikke "snudd" matdøgnet? Da bør du evt pøse på med pupp hele dagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tæssejenta Skrevet 26. februar 2007 #10 Del Skrevet 26. februar 2007 Hei Igjen! Albert brukte ca 2 mnd++ på å venne magen til mat, så det kan jo være det hun sliter med fortsatt.. Selv om alt ser "svart" ut nå, snur det fort, og da blir alt så mye bedre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå