Gå til innhold

stakkars lille syke kroppen!


sjettejuli

Anbefalte innlegg

feber på femte dagen, lille snuppa. Var hos legevakt som veldig raskt sa øre- og halsbetennelse og gav oss antibiotika. Hun sover godt om nettene, og hadde det vært betennelse i ørene, hadde hun nok gjort det eller vært særlig blid på dagen. Jeg drøyer i det lengste med antibiotike, syns man får det kastet eter seg. Så vi holder oss til paracet og litt efidrin. Stakkars. Ikke vil hun ha mat heller, nå som det begynte å gå greit med grøt. Men så sover hun inne ho meg, nesten som i gamle dager:)

Flere hostende julibarn der ute?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi fikk konstarter det samme, han har hatt feber i fire dager nå. Legen skrev ut resept på antibiotika til oss også, men sykepleier sa at CRP var fin. Jeg trodde det indikerte at det ikke var bakterieinfeksjon og at en derfor ikke skal ta antibiotika. Jeg avventer også den antibiotikaen.

 

Jeg føler også at vi har gått mange skritt tilbake når det gjelder soving og spising.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emma har også feber, hoster skikkelig og har mye gørr i systemet så hun ligger her og "snorker".. Er nok en skikkelig forkjølelse tenker jeg.. Men mener du at du fikk antibiotika uten at de sjekket henne videre??Trodde særlig ørebetennelse skulle gi hylende barn??? Trodde de tok blodprøve før man begynte på anitibiotika??

 

Hmm... jeg vil heller ikke gi antibiotika uten at det trengs..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig når de stakkars små er syke. Karsten har vært forkjøla, men er på bedringens vei nå. Jeg var også kommet i gang med å gi fast føde, men så ville han plutselig bare ha pupp. Tror det var fem dager der jeg nesten ikke fikk i han noe som helst av fast føde. Så begynte matlysten så smått å komme tilbake. I dag har han spist som han gjorde før han ble syk. Så dere skal se at straks formen blir bedre igjen kommer også matlysten tilbake for fullt! :o)

 

God bedring til alle syke julibarn! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS. Og det stemmer at CRP bare er forhøyet ved bakterier... Og det er ved bakterier at man gir antibiotika, antibiotika hjelper ikke ved virus. Synes det er rart at de har gitt dere det så lettvint, man bør forsøke å begrense bruken slik at man unngår at bakteriene blir resistente.

 

Kanskje "tre små" kommer på i kveld og kan svare bedre på hvorfor de har fått antibiotika?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...