miss dani Skrevet 11. mars 2007 Forfatter #26 Skrevet 11. mars 2007 Men jeg syns det er rart at du ikke får noe hjelp før.. hvorfor ikke bare ringe til en spesialist innen hormoner?? å få en undersøkelse der å spørre omdu kan få pergo, jeg tror nok jeg skal snakke med gynekologen min om å få pergo... men får se.. må vel bli kvitt cysten først... i dag har jeg hatt forferdelige cyste smerter igjen.. ikke klart noe, ferdig med mensen nå se... hmmm... VONDT!!! KLEMMEPÅ
vestlandsjento Skrevet 11. mars 2007 #27 Skrevet 11. mars 2007 Heisann! Veit dåke kva slags cyster dåke har? Eg har hatt mange store vanncyster i 3 mnd. Har slitt med stoore smerter. Prøvde lenge og få gyn te å gjera nåke for å fjerne dei. Fekk intrykk av at eg måtte ha operasjon, og at det var derfor han vegra seg for å fjerne dei. Så på fredag på ul, så var dei fortsatt der. Sa at no VILLE eg ha dei vekk. Han var enig. Eg var på vei ut av stolen når han bad meg bli liggande. Han skulle fjerne dei. Så stakk han med ei sprøyta via sjeden og tømte cystene. Var ubehagelig, men ikkje i nærheten av så vondt som det har vært! Forstår ikkje korfor det ikkje blei gjort før visst det er så enkelt? Så visst dåke har vanncyster, be om det inngrepet eg fekk. Føler meg kjempe bra! Krysser fingrane for at dei ikkje kommer tilbake med det første..
-EMMA- Skrevet 12. mars 2007 #28 Skrevet 12. mars 2007 Stakkars du da:( håper du får fjernet den cysta snart ja... Ja d synes jeg også, men det har sikkert noe med at de på gyn synes jeg er litt ung... jeg vet ikke... men jeg vurdere å ringe de etter hvert nå å spørre om jeg får komme dit en tur... vet du om man må ha henvisning fra fastlege for å få time?? Vestlandsjento, takk for tipset. Det skal i allefall jeg huske om jeg får cyster igjen... MASSE BLI-BEDRE-KLEMMER:)
miss dani Skrevet 12. mars 2007 Forfatter #29 Skrevet 12. mars 2007 Hvor gammel er du da?? Nei jeg bruker volvat jeg det er et privat senter , koster litt mere(730) men får time på dagen... BLI BRA KLEM TIL DEG OG!!!
miss dani Skrevet 12. mars 2007 Forfatter #30 Skrevet 12. mars 2007 HEi;) hyggelig at du skriver inn dine opplevelser her og... Nei jeg vet ikke om det er vann cyster, men skal på kontroll nå 29.03.. så da får jeg se hva legen gjør... jeg vil oxo fjerne dem... eller det er bare en på 5 cm.. men kjempe vondt... veldig lei av å gå med de smertene... takk for innlegget...
-EMMA- Skrevet 12. mars 2007 #31 Skrevet 12. mars 2007 Blir snart 20. Det er ingen private sentre i nærheten her:( KLEM:)
thricane Skrevet 12. mars 2007 #32 Skrevet 12. mars 2007 huff ja, det er VONDT. leste et sted at "cystene var uarlige og forsvant som oftest uten at kvinnen kunne merke det" MY ASS. det gjør noe så inni granskauen vondt, klarer ikke stå oppreis, sitter bare å biter i noe for ikke å hylgrine. og jeg tåler en del smerter.
vestlandsjento Skrevet 12. mars 2007 #33 Skrevet 12. mars 2007 Eg hadde ein på 4 cm og fleire på 3 cm. Var utrulig vondt! Forstår akkurat kossen du har da. Men be om svar på om det er vanncyster, for då er det lett og fjerne dei..
miss dani Skrevet 13. mars 2007 Forfatter #34 Skrevet 13. mars 2007 hmmm... jeg har akkuratt blitt 21 så hvis jeg får hjelp så må du få hjelp oxo!! men jeg får se om jeg får hjelp og da..... håper alt ordner seg for deg.. hvis legen skal henvise deg til en gtnekolog kan det ta tid.... vet ikke hvor lenge men det tar litt tid... hmmm.. klemmepå
miss dani Skrevet 13. mars 2007 Forfatter #35 Skrevet 13. mars 2007 http://www.alerishelse.no/item.aspx?ID=443 sjekk ut den linket.. noe privat gynekologi i tr. heim....
-EMMA- Skrevet 13. mars 2007 #36 Skrevet 13. mars 2007 Håper virkelig vi begge får hjelp snart:) Takk for linken:) Klem:)
miss dani Skrevet 15. mars 2007 Forfatter #37 Skrevet 15. mars 2007 EMMA... Nå har jegvært hos legen og fått svar på blodprøver, alt bra men høyt insulin så jeg har nå startet på metoformin (vet ikke helt åssen det skrives) så etter det skal jeg få pergo... etter cysta mi er borte.. så nå er det hjelp å få for meg hvertfall... selvom det er gynekologen min som har siste ord anngående pergo... men legen min var hvertfall positiv til pergo... siden jeg vil bli gravid..... Ja litt info om min situasjon i dag.. Åssen går det med smertene dine? KLEM:)
-EMMA- Skrevet 15. mars 2007 #38 Skrevet 15. mars 2007 Hei! Kjempe bra du får hjelp:))) Jeg også går på metformin, og har gjort det i ca et år nå. Tenker å bestille meg time til legen, når smertene mine er helt borte. Nå kan de være borte nesten hele dagen, men så kommer den som kramper en liten stund, før de forsvinner igjen. Så det har bedret seg betraktelig:)) KLEM:)
miss dani Skrevet 16. mars 2007 Forfatter #39 Skrevet 16. mars 2007 ÅÅÅ så bra at smertene dine ikke er så ille nå!! det er bra;) hvorfor går du på metformin?? jeg pga å gå ned litt i vekt og pga insulinet mitt var litt høyt... så gleder meg til den 29.03 fordi da skal jeg på kontroll til gynekologen , så får se om ho er med på pergo kur etter cyste er borte...
-EMMA- Skrevet 16. mars 2007 #40 Skrevet 16. mars 2007 Ja, det er deilig at det begynner og forsvinne:) Det var vell pga at jeg skulle gått ned noen kg og for å hjelpe kroppen med og produsere insulin eller noe(husker ikke helt). Men også fordi metformin skal ha god innvirkning på oss med PCO/PCOS. Håper virkelig du får pergo når cysta er borte:) krysser fingra for deg:)
miss dani Skrevet 16. mars 2007 Forfatter #41 Skrevet 16. mars 2007 Ja ok.. takk for det, det håper jeg virkelig oxo at jeg kan få...: krysser alle fingre om at jeg blir gravid snart.... KLEM
miss dani Skrevet 17. mars 2007 Forfatter #42 Skrevet 17. mars 2007 EMMA...... jeg har jo akkuratt gebynt på de samme tablettene som deg og jeg sliter veeeeldig med diare`... stopper ikke lissom... fikk du disse plagene når du startet??... har du noen råd om hva jeg kan gjøre for å få det til å stoppe??..... er forferdelig... ha en fin helg!
-EMMA- Skrevet 18. mars 2007 #43 Skrevet 18. mars 2007 Ja, jeg plagdes veldig med det i begynnelsen. Fikk vite i ettertid at jeg skulle ikke startet med å tatt 4 tab. med en gang. Så ett tips er å begynne med 1 tab, så 2 neste uke, 3 uka etter osv, etter hvor mange du skal ta. Jeg tok også imodium/lopramid når det var skikkelig ille. Ellers husk å spise sammen med tab. Det var det jeg kom på nå. Håper det hjelper:) Og at det går fort over:) Ha en fortsatt fin helg:)
miss dani Skrevet 20. mars 2007 Forfatter #44 Skrevet 20. mars 2007 hei , takk for råd.. har hatt problemer med å logge inn her i det siste.. men nå har jeg hvertfall kjøpt tabletter... så da kan jeg starte på de andre tablettene igjen.. var helt utafor vettu.. satt jo nesten på do hele helga.... Så takk igjen;) klem.. åssen er formen forresten??
-EMMA- Skrevet 20. mars 2007 #45 Skrevet 20. mars 2007 Hei! Huff da, det er så lite moro:( Håper det blir bedre denne gangen:) Som regel går plagene av tablettene over ganske raskt, det er bare å tenke at det er for en god sak;) Formen min er ikke helt på topp, men jeg overlever:) klem:)
miss dani Skrevet 23. mars 2007 Forfatter #46 Skrevet 23. mars 2007 Hei..:9 Nå er dt en uke til jeg skal til gynekologen får å sjekek cysta mi.. jeg håper så veldig at den er borte.. har ikke så ofte sånne harde smerter lenger så jeg håper den er borte så jeg kan begynne på pergo... ønsker det så ille;) legen min har jo sagt at jeg skal få pergo så fort cysta er borte men at det var opp til gynekologen til syvende og sist.. ho er jo veldig grei så jeg håper jo ho er med på det..
-EMMA- Skrevet 23. mars 2007 #47 Skrevet 23. mars 2007 Hei:) Det blir spennende å få høre:) Bra du er bedre:) Håper og krysser det som går for deg:) For det er jo dette vi alle vil:)
miss dani Skrevet 29. mars 2007 Forfatter #48 Skrevet 29. mars 2007 Hei emma... ja nå skal jeg snart kjøre til gynekologen... krysser alle fingre om at cysta er borte så det snart blir pergo... men men.. kan ikke ha alt for store forhåpninger akkuratt... skriver inn her senere i dag jeg om hvordan det gikk... klem;) åssen er formen din nå for tiden??
miss dani Skrevet 29. mars 2007 Forfatter #49 Skrevet 29. mars 2007 hei.. da var jeg hjemme igjen... CYSTA MI ER HELT BORTE:):) det er helt sinnsykt deilig.. og det beste er at jeg har eggløsning nå... så jeg må ha sex i 3 dager framover.. sa gynekologen... så jeg håper:) håper:) krysser alt for åbli gravid;) hehe.. men ikke bena;) tjihi;)
-EMMA- Skrevet 29. mars 2007 #50 Skrevet 29. mars 2007 Heei! SÅ BRA:) det var virkelige gode nyheter:) ble skikkelig glad for deg nå skal krysse fingrene for at alt går som det skal og at spiren fester seg:) Formen min er ok akkurat nå akkurat ferdig ned mensen (skjønner ikke at det er mulig å være glad for å få den:P. hehe) så nå er heldigvis kroppen min litt mer normal igjen:) så jeg krysser fingrene for at jeg også får eggløsning i løpet av noen uker:) og at vi treffer på den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå