Anonym bruker Skrevet 25. februar 2007 #1 Skrevet 25. februar 2007 Leste om ei her inne som fikk beskjed om og pumpe brystene for og få fødselen igang. Noen som har prøvd. Jeg prøvde isted å da kom det jo selfølgelig bare rå melk ut, vil den fornye seg før fødselen??
jubaloooo med to stk Skrevet 25. februar 2007 #2 Skrevet 25. februar 2007 råmelk fornyer seg visst så lenge du har morkake-altså ja:) Hun mente ikke at du skulle stimulere brystvortene da- det er ihvertfall et råd noen får for å få fart på dem-men da må du jo være litt igang med dem allerede.
Isadora nybakt mamma 14.06.07 Skrevet 25. februar 2007 #3 Skrevet 25. februar 2007 Synes det høres litt rart ut, for den aller første melka er jo uhyre næringsrik og viktig for barnet. Vet ikke om den "fornyer" seg. Men man kan vel evt fryse og forsøke å gi på flaske senere. Vet du hvorfor hun skulle pumpe seg? Er det ikke nok å stimulere brystene? Fikk beskjed om det under forrige fødsel, og det hadde enorm virkning på riene.
Makka Pakka Skrevet 25. februar 2007 #4 Skrevet 25. februar 2007 Jeg trodde det kun var råmelk som kom før fødselen og den er ikke noe særlig å gi barnet? Mellka som kommer etter at ungen er født er anderledes enn den som kommer før fødselen. Trodde forøvring også at det var nok å stimulere brystene for å få fødselen i gang, aldri hørt om å pumpe seg.
Gjest Skrevet 25. februar 2007 #5 Skrevet 25. februar 2007 Jeg tror ikke jeg ville pumpet noe særlig, råmelken er ment for baby og inneholder viktige antistoffer og næringsstoffer som skal vare de første dagene, ofte kommer jo ikke melken i gang før etter noen dager. Vet at enkelte jordmødre hjelper med å stimulere brystvortene for å sette i gang fødsel, du kan jo høre om hun vil vise deg. Er du over termin?
jalli Skrevet 25. februar 2007 #6 Skrevet 25. februar 2007 Har lest boken til gro nylander (jordmor) hvor det står, at man ikke skal stimulere brystene uten tilsyn ,og måling av rier aktivitet.Dersom man over stimulerer brytene kan livmoren klemme hardt rundt barnet. Man skal ikke pumpe bystene for å sette i gang en fødsel.barnet kommer når det er klart.Er noen som stimulerer brystene for å få fortgang i fødselen(Når man er i fødsel) og har kyndig personell rundt seg.Så jeg tror ikke at det er noe lurt å pumpe seg.Høres helt merkelig ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå