Gå til innhold

Ullevål

cocochin med to små

Anbefalte innlegg

Jeg er en av sikkert flere her inne som skal føde på Ullevål.

Riktignok har jeg ikke termin før 2. Juni - men jeg har allerede gjort meg noen tanker likevel. Og kjenner meg igjen i det flere har skrevet her ; har en viss frykt for "fabrikkfølelse" og mangel på oppfølging.

Syns tilbudet med pasienthotell virker superbra i utgangspunktet, men er redd for at jeg dermed skal få for lite hjelp om jeg trenger det..med feks amming osv. Er det noen som har vært på omvisning på Ullevål?

Noen som tips, tanker eller erfaringer når det gjelder dette sykehuset?

Fortsetter under...

Heisann du

Vi var med på et supert kurs og omvisning på Ullevål for to uker siden! Hvis du havner på hotellet, har de en alarm knapp og en telefon direkte til to jordmødre og en barnelege. Disse kan man tilkalle for opplæring av sånne ting!

Vi syns det virket meget bra, man får tid til å dulle med babyen sammen som par, og trenger man hjelp får man det. Men man må nok Kreve litt mer, ikke bare forvente at man får hjelp. På hotellet er det dobbelt seng, tv og eget bad. Tar du heisen ned to etasjer kommer du ned i kantinen som er oppe tidlig morgen til sent på kvelden. Du styrer selv gjester, sovetid og alt.

Leste nettopp et innlegg imars klubben tror det var mammaja som skrev. Hun var meget fornøyd med hele oppholdet. Blir kanskje hva man gjør det til?!?

Vi gleder oss i hvertfall til å føde der, forhåpentligvis snart...

Jeg valgte Riksen istedet fordi jeg kjenner flere med veldig negative erfaringer fra Ullevål og hotellet. En ting er å ringe i alarmknappen, men å vente to timer og så få beskjed om å gi kopp nok en gang fordi de ikke har tid til å hjelpe med amming? Blir litt engstelig av å høre sånt. Ammingen funket ikke da de kom hjem heller. Har flere venninner med liknende erfaringer.

Når det er sagt tror helt sikkert at man lett hører historier om Ullevål. Det er tross alt Norges største fødeklinikk. Ikke rart at det er ulike oppfatninger. Jeg tror helt klart at mange har veldig gode fødselsopplevelser der. Jeg vil gjerne på barsel av ulike grunner og har hørt mye positivt om Riksen. Det finnes helt sikkert ille historier derfra også.

Jeg tror det kommer til å gå fint med deg!

Ja så lenge ingen spesielle problemer oppstår er det sikkert helt suverent å få ligge på pasienthotell :) Dette med at pappaen kan ligge der og at det blir litt mindre sykehusfeeling.. Er nok dette med ammingen jeg også bekymrer meg svært for.. Av en eller annen grunn tror jeg ikke at jeg skal fikse det - men det er jo slik naturen er innrettet så for alt jeg vet kan det jo gå kjempebra også.

Hei,

Jeg har født på ullevål før og var kjempefornøyd. Har også flere venninner som er fornøyd med Ullevål. Historier vil det alltid være, jeg tror det har like mye med hvem som er på vakt å gjøre, som hvilket sykehus man er på. Men ikke vær redd for å ringe på jordmødrene og be om hjelp. Lykke til :-)

Annonse

Jeg fikk gutten min på Ullevål forrige uke, og jeg må bare si jeg er : KJEMPEfornøyd. Jordmor var med meg hele tiden, jeg ble virkelig ivaretatt, jeg følte meg trygg, sitter igjen med en god følelse. Jeg har født ved et annet sykehus tidligere, og den følelsen var ikke god for å si det sånn. På hotellet får du også svar på det du lurer på, og hjelp til det du måtte trenge. Og du slipper å dele rom og ikke minst do og dusj med andre...

Lykke til :)

Har født på Ullevål tidligere. Var stort sett veldig fornøyd. Lå et døgn på barselavdelingen i påvente av plass spå hotellet og der var det ikke veldig trivelig - delte rom med en som hadde en baby som gråt når min sov, så jeg ble veldig sliten. I tillegg virket det som om de ansatte der var fryktlig travle, sure faktisk... På hotellet fikk jeg vel så god oppfølging som på barsel. Anbefaler det!!

• 2 uker senere...

Du kan jo søke på ABC-klinikken:

http://www.ulleval.no/modules/module_123/proxy.asp?iInfoId=3280&iCategoryId=591&iDisplayType=2

Men da må du være forberedt på en fødsel uten smertestillende midler, vet ikke om det er aktuelt for deg.

Har vært på kontroll der to ganger nå, og fikk en grundig omvisning første gangen vi var der. Det virker som om det er et mye lavere tempo der enn på vanlige fødeavdelinger, og det er egne soverom der, litt som på pasienthotellet.

Vet selvsagt ikke hvordan det faktisk er å føde der, siden jeg ikke har gjort det enda :) Men hittil er inntrykket veldig positivt, og jeg gleder meg egentlig ganske mye. Selv om det er skummelt...

Tror folk har rett i at det blir mange historier om Ullevå rett og slett fordi det er en så stor fødeavdeling. Mange som jobber der, mange som føder der, og det må jo nesten bli kluss i en viss prosent av sakene. Er du frisk og klar i hodet, med en god følgesvenn som tar ansvar når du evt. ikke klarer det selv, tror jeg det meste går bra :)

• 1 måned senere...

ABC är helt fantastiskt! Engagerad och kunnig personal. Lugn och behaglig atmosfär. Super fint att gå där under graviditeten och sedan få föda där. Min födsel är ett fint minne (trots att man aldrig kommer ifrån smärtorna) mycket tackvare den stilla och behagliga miljön och en underbar jordmor.

Nu är jag gravid m. nr 2 och jag blev super glad när jag fick födeplats på ABC. Kan rekommendera det varmt! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...