*dea-medgullskattimagen* Skrevet 25. februar 2007 #1 Skrevet 25. februar 2007 jeg fikk min nydelige gullskatt onsdag 21.02.07, på kongen sin bursdag. begynte med smårier dagen før, etter å ha gått en lang tur. om natten gav det seg litt, men kom tilbake for fullt i firetiden onsdagsmorgen. dro til KK kl ni, etter å ha fått litt kraftigere rier, med 5-6 min mellomrom. slimproppen gikk også da. var litt nervøs fordi jeg kl seks hadde sendt min kjære på jobb, men han kom heldigvis tilbake, og så dro vi. kl ti fikk jeg en sjekk, hadde 3 cm åpning, og ble ikke sendt hjem. fikk klyster, og kom opp på føden i ett-tiden. nå hadde riene blitt enda litt kraftigere, og jeg kunne virkelig si at jeg nå kjente at det tok skikkelig i. sovnet litt mellom riene, men la meg i badekaret i to tiden, da jeg fikk kraftige skjelvebyer, frøs litt, men det var nok bare adrenalinet som gjorde det. det var godt i badekaret, og riene kom regelmessig. jordmødrene (ja, det var to. hun ene var student og nesten ferdig utdannet) som skulle følge meg gjennom fødselen kom kl tre da det var vaktskifte. de sjekket åpningen. det var ca 6 cm. da bestemte de seg for å ta vannet. det var litt misfarget fordi lillevennen stresset litt, men det gikk fint. min mor, som også skulle være med på fødselen, kom kl halv fire, noe min kjære sikkert var nokså lettet for. det var nok ikke enkelt for ham å se at jeg hadde det så vondt uten å få noe smertestillende. jordmødrene hadde bestilt epidural til meg, men den kom dessverre aldri. min mor var en stor støtte sammen med min kjære, og det var utrolig trygt & godt å ha de der. til slutt kom pressriene. de slo vel inn for fullt i halv femtiden, men jeg fikk ikke lov til å presse. det var et lite hinder i veien, og jordmor prøvde å dytte det bort mens jeg hadde en rie, men det gikk ikke. måtte opp å gå litt, men la meg ned igjen og ventet litt til med å presse. det var utrolig vanskelig, men jeg greide det. endelig kunne jeg presse, når kl var ca kvart over fem. og da fikk lille oda fart på seg. det var TUNGT men godt, og hun kom ca 15 min etterpå. det var FANTASTISK å holde henne, rett og slett utrolig. jordmødrene skal ha MASSE skryt, de var også fantastiske. lille oda linnea var 48 cm lang da hun kom ut, og veide 3280 gram og var 36 cm rundt hodet. hun er frisk og fin, og spiser godt, men har en anelse gullsott. takk for meg her inne, og lykke til, til dere andre
Hoppetussa 25 og Ylva. Skrevet 25. februar 2007 #2 Skrevet 25. februar 2007 å,gratulerer så masse med jenta di:)
Nr3 fikk en gutt Skrevet 25. februar 2007 #3 Skrevet 25. februar 2007 Gratulere masse masse masse. c",)
apollo71 - har fått gutt Skrevet 25. februar 2007 #4 Skrevet 25. februar 2007 Gratulerer så mye med prinsessen :-) Flott navn hun har fått.
jubaloooo med to stk Skrevet 25. februar 2007 #5 Skrevet 25. februar 2007 Grattis!Bra innsats og lykke til med den lille!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå