Gå til innhold

Kan dette gå bra?

moren til sprett

Anbefalte innlegg

Jeg mistet et barn i ma i sommer, og et nytt i slutten av november. Den siste måneden har jeg hatt to blødninger som jeg faktisk har tatt for å være uregelmessig menstruasjon. Men de siste dagene har jeg vært så kvalm og trøtt, og nå har jeg tatt en graviditetstest som er veldig, veldig positiv. Det er jo flott med positiv test, men dette kan da umulig gå bra etter de to kraftige blødningene jeg har hatt? Jeg har time hos gynekolog på fredag, men det er så ulidelig lenge til. Jeg er så redd for at jeg er i ferd med å miste igjen: det var så tøft de to første gangene at jeg ikke vet om jeg klarer det en gang til.

Kan noen av dere være så snille å si at dette kan gå bra? Jeg vet at oddsene er dårlige, men akkurat nå trenger jeg å høre det selv om det ikke nødvendigvis er helt sant...

Klem fra

Fortsetter under...

punkt 1: Har du hatt smerter når du har hatt blødningene?

punkt 2: Har det vært klumper, eller friskt blod?

Selv slite jeg med brun utflod, og dette har alltid vært 1 tegn på sa...

Først brun utflod, så blod, så smerter og så sa.

Hvor langt er du på vei forresten? Vet med denne ventingen: jeg skal på ul tirsdag og det føles som et ÅR...

Syns ikke du skal ta sorgene på forskudd, men vet AKKURAT hvordan du har det... Har selv mistet mange ganger.

Lykke til, og vil gjerne høre hvordan det går med deg og spiren din:)

anbefaler deg også å gå inn på denne siden:

http://www.babyverden.no/templates/Category____2495.aspx

her kan du se om det er et spm som kanskje ligner med dine plager, og se hva jm der har svart...

Jeg har gjort det, og det ser ut som det er mange som plages av blødninger osv...

Kan være greit å lese andres erfaringer også...

Hei, og tusen takk for svar!

Blødningene jeg har hatt den siste måneden har først vært mørke, og så friskt blod, så jeg synes ikke det virker særlig lovende. Jeg hadde ikke sterke smerter, men litt vondt i magen. Ikke i nærheten av veer, hvertfall. Det eneste som er lovende, er at jeg tester positivt en uke etter siste blødning og har mer graviditetssymptomer enn noen sinne, men jeg trenger jo ikke å være gravid fortsatt av den grunn.

Jeg vet faktisk ikke hvor langt jeg er på vei, siden jeg tok dette som tydeligvis var svangerskapsblødninger for å være menstruasjon, men det er sannsynligivs mellom 6 og 7 uker. Hvis alt er bra, burde det da være noe å se på ul på fredag. Tidligere har jeg fått konstatert ma i uke 10 og 11. Forrige gang så vi hjerteaktivitet i forkant, og det var helt grusomt da vi oppdaget at barnet døde likevel.

Har svangerskapet ditt gått greit sålangt, og hvor langt er du på vei? Uansett ønsker jeg deg lykke til på ul på tirsdag, og håper du vil fortelle hvordan det går :-)

Hei:)

Det er lett å gå opp håpet, og det er iallefall noe jeg har måttet lære meg, nemlig å holde håpet oppe..

Siden jeg har hatt såpass mange SA klarer vi liksom ikke helt å glede oss over dette svangerskapet, enda.. Er så redd for at noe skal gå galt og at vi mister igjen. . .

Nærmer meg uke 8 nå om noen dager, og er veldig kvalm. Tar dette som et bra tegn:) Har også andre "plager" og for en gang skyld slo faktisk QR ut på meg med to store fine strek i uke 5. (det har aldri skjedd før, har måttet få det konstatert av lege)...

Men så, på lørdags kveld begynte jeg å få litt brun utflod. Fortsatte på søndag litt... Mest spotting, så var ikke så mye... MEN guri malla så bekymret man blir... Vi ble veldig redde begge to, men det har heldigvis sluttet i dag:)

Når det gjelder MA, må dette være helt forferdelig. Å se hjerte slå først, også da etterpå få konstatert MA. JEG håper og tror at du ikke har mistet spiren din igjen. Men om så har skjedd så må du få hjelp. Etter min 3 gang oppsøkte jeg spesialist. Så vi er i prosessen med utredning... Dette er noe jeg anbefaler på det sterkeste. Er ikke alltid like lett å bli tatt på alvor, men man må bare stå på kravene!:)

Ønsker deg masse lykke til, og vil gjerne bli holdt oppdatert:) Er såå spent på i morgen:) Og for din del på fredag:)

Krysser fingrene:)

Annonse

Hei igjen, og takk for at du er så hyggelig når det trengs som mest!

Jeg lurer litt på det med utredning selv: jeg har jo time hos denne gynekologen på fredag (skarpt observert!) og er spent på hva han anbefaler videre dersom det virkelig er gått galt nå igjen. Jeg må si at jeg har mest tro på det, siden blødningene har vært så kraftige og lange, og den nye graviditetstesten jeg tok var svakere positiv enn den først :-( Hva består forresten utredningen i? Jeg blir heldigvis veldig lett gravid, men dessverre mister jeg stadig. Hva kan de finne ut om det, og ikke minst: kan de gjøre noe som hjelper?

Jeg kjenner meg veldig igjen i det å ikke helt klare å glede seg over et svangerskap man er veldig redd for at kan slutte når som helst. Men jeg synes det høres veldig lovende ut at du har gode graviditetssymptomer :-) Når jeg har mistet i ma tidligere, har jeg merket at kvalme og trøtthet har gitt seg, mens den gangen det gikk fint, var symptomene der lenge. Så det er et veldig godt tegn! Jeg håper veldig at du får svaret du håper på i dag, og venter spent på om du vil komme med en oppdatering! Imens krysses fingre for deg her, lykke til :-)

Jeg er helt i lykkerus:) Var på ul i dag, og der slo hjerte gitt. Begynte selvsagt å gråte av glede, var helt sykt å se. Er 9 uker på vei. Termin 2 oktober. Han sa alt så fint ut med spiren min, og ville faktisk ikke sette meg på tabletter slik som planlagt. Jeg trodde ikke jeg var kommet såå langt liksom, så var snakk om i startfasen...

Når det gjelder utredningen har vi ikke vi fått fullført den. Eneste vi har gjort er å sjekke blodprøvene, samt ta kromosom analyse. Dette er standard. Ellers vet jeg at vi skulle på sykehuset for å sjekke sædet hans, pluss full ananlyse av meg. (vet ikke helt hva).

Jeg kjenner meg også veldig igjen i din sykdomshistorie. Blir lett gravid, men så mister jeg... Tror dette er et vanlig problem. Du må bare huske på en annen problematikk: de som faktisk ikke klarer å bli gravid og bruker år på dette! Dette sa iallefall min spesialist! En liten trøst iallefall.

Snakk med spesialisten din eller fastlegen, og bli enige om hva dere skal gjøre: Utredning, og om dere skal fortsette å prøve i denne tiden...

Vi valgte det siste, og var da planlagt som sagt å sette meg på hormon piller av noe slag (husker ikke hva det heter)...

Nå er jeg bare i en eneste stor lykkerus, men samtidig har jeg det i bakhode å ikke glede meg FOR tidlig selv om spes sa at det var det ingen grunn til! Vel TIME WILL SHOW:)))

Syns ikke du skal gi opp håpet, og jeg er et levende eksepel på at det faktisk går an, selv om man har plagdes lenge... (satser iallefall på det)

Skal tilbake på ul 19 mars og da skal visst oddsene være høye...

Masse lykke til, og hold meg oppdatert:))

Hilsen lykkelige

Hipp hurra, dette var fantastisk gode nyheter! Jeg er så glad for deg :-)

Det er helt fantastisk å se det lille hjertet banke! Siden du var i uke 9 allerede så dere kanskje mer også?

Det er definitivt noe i det du sier om ikke å gi opp håpet. Jeg er jo så heldig at jeg er moren til lille sprett på ett og et halvt allerede, så jeg vet jo at det går an selv om dette søskenprosjektet har vist seg vanskeligere enn vi hadde håpet.

Jeg skal hvertfall komme tilbake å fortelle mer om hvordan det går hos spesialisten på fredag: jeg har time sent på dagen og skal reise bort etterpå, men skal prøve å komme tilbake med en rapport i løpet av helgen. Også gleder jeg meg veldig til å høre mer om det lille bankende barnet ditt! Håper dere feirer skikkelig idag :-)

Klem fra

Ja vi skal gjøre det:))) Skal hente samboer snart på flyplassen, gleder meg sånn:)

Ja var helt sykt å se på bildene etterpå. Et stort hode, og en mindre kropp. En kunne liksom de konturene av ører, nese og øyne, og en arm... Fikk god forklaring fra han som tok ul på meg... Gleder meg sånn til neste ul, da ser man jo enda mer... Men H*n er "bare" 2,9 cm da:) ) )

Helt merkelig, og fantastisk:)

Masse masse lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...