Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så du også slet med vonde kynnere, du svarte på et av mine innlegg...

Hvorfor setter de deg i gang etter 37 - 38 uke? Er det pga, kynnerne eller annen grunn?

Lurer på det fordi jeg har gått slik i mange uker nå, kan de la meg gå sånn i 6 uker til?? sover jo ikke, selvom jeg ble lagt inn og fikk sove tabletter og paralgin..

Håper du er dette!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Kris :-)

De setter meg i gang om jeg ikke føder naturlig pga. store søvnproblemer og for at jeg må gå på sovemedesin og paralgin forte mot smerter, pluss at de mener jeg begynner å bli såpass utslitt psykisk og fysisk at det er bedre å sette i gang fødselen fremfor at jeg skal gå ut termin. Håper jo på at fødselen kommer i gang av seg selv, men etter som jeg har lest her skjønner jeg at det er mange her som har gått med sterke kynnere opp til flere uker uten at fødselen starter.

Stakkars deg som har gått med sterke kynnere i flere uker og søvnmangel er jo ikke noe bedre.

Jeg sliter også veldig med søvn og har gjort det i veldig mange år, så nå som jeg er gravid øker jo bare søvnmangelen. Har sovet 2 netter på en uke nå, litt sliten.

I dag målte kynnene opp på 112 og vondt var der ja, men det var faktisk ikke noe særlig vondere enn da de lå på rundt 50/60.

Hvordan er det med deg, når har du termin? Har det vært snakk om å sette i gang din fødsel?

Har begynnt å skjønne at det ikke er så vanlig, så blir litt fustrert over at de kanskje må gjøre det. Men legene sier at det skal gå bra og lille Mathias i magen ser meget frisk og rask ut får jeg beskjed om.

Skrevet

Jeg har termin den 11 april, har ikke vært snakk om å sette meg i gang.

De sier det ikke er noe å gjøre, fått både bricanyl tabletter som jeg fikk så mange bivirkninger av at jeg ikke orker å ta. Fikk også Valium for å ta bort noen av bivirkningene... .. ble så sjelven at jeg ikke klarte å åpne kjøleskapet.

Fått Paralgin Major tabletter, de er sterke.

kan jo ikke ta de hele tiden heller.

Har regelmessige kynnere, eller de kalte de premature rier.

Nå håper jeg bare at jeg kniper til mannen min kommer hjem til torsdag. Likte ikke han dro på jobb, men han er flyver og kan jo ikke være hjeme i to måneder.

Hvilket sykehus skal du føde på??

jeg skal på Riksen.

Skrevet

Hei, jeg er også satt på beroligende, samme som valium bare mine heter vival, men går jo ut på det samme.

Skal føde på vest-agder sentralsykehus her i kr.sand.

Huff stakkars deg som ikke har mannen din hjemme heller akkurat nå, kunne sikkert trengt han nå. Ja du får vel bare knipe igjen frem til torsdag da.

Har de sagt noe om at det er noe fare for barnet om du føder nå i nærmeste fremtid?...er vel ikke det.

Skrevet

Mine tabletter heter også Vival.

Da jeg ble lagt inn fredag sa det at de ikke viste om jge var i fødsel eller ei... de sa de trodde det var greit å sende gubben på jobb, men at de ikke kunne garantere for at fødte innen 6 dager.

Livmorshalsen var kun sunket med 08 til 1 cm på 6 dager.

Har din livmors blitt kortere?

Skrevet

Hei kris, de har ikke sagt noe om hvorvidt livmorhalsen har sunket, men da de sjekket den i går var det en liten åpning fikk jeg beskjed om.

Skal høre med de om livmorhalsen min har sunket ned....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...