Ketisi Skrevet 25. februar 2007 #1 Del Skrevet 25. februar 2007 Har nå sittet og lest endel av innleggene her, og enkelte er slik at om man ikke har fødselsangst kan man jammen få det.... synd at så mange skrekkhistorier havner på denne siden. Skjønner godt at de som har hatt forferdelige opplevelser har behov for å få fortalt sin historie.... det er endel av bearbeidelsen, men for engstelige førstegangsfødene virker disse historiene kun for å nøre opp om frykten! Jeg hadde en veldig angst for de samme tingene som mange andre her inne.... undersøkelser, blotting/nakenhet, å miste kontrollen, smerten osv... Er utpreget kontrollfreak og har store problemer med alt som har med nakenhet å gjøre... Jeg ble seksuellt misbrukt da jeg var barn, så min angst stammer derfra. Jeg ble rådet av min faste jordmor å skrive ett brev som jeg la med helsekortet, om hva jeg ønsket og ikke ønsket i forbindelse med fødselen... det hjalp, jeg fikk satt ord på tankene mine samtidig som jordmor fikk vite hvordan jeg ville ha det.... Vil si at fødselen gikk helt fint.. fantastisk behandling av jordmor, og de fleste av ønskene mine ble tatt hensyn til. Jordmor sa til og med ifra at om jeg ville ha epidural måtte jeg ta den nå ellers ble det for sent.... Nå venter jeg nr tre.... lyver hvis jeg sier at jeg gleder meg til fødselen, men jeg gruer ikke heller. Gleder meg derimot veldig til etterpå Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8382742-ett-lite-hjertesukk/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
TusseMor07&09&14 Skrevet 25. februar 2007 #2 Del Skrevet 25. februar 2007 Er helt enig med deg! Angsten min blir mye verre av å se på disse sidene! Tror ikke jeg skal se mer her...Prøvde å finne støtte, men den får jeg heller finne et annet sted! Lykke til videre da alle sammen! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8382742-ett-lite-hjertesukk/#findComment-8389207 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå