Gå til innhold

Kan det være to der inne?

Rineit

Anbefalte innlegg

Var på kontroll hos legen for to dager siden. Da var jeg etter utregning fra første dag i siste mens 11 uker på vei. Og det stemte ganske bra med våre kalkuleringer. Men etter at legen hadde kjent på livmoren sier han at jeg er iallefall 13-14 uker på vei. Han anbefalte meg å få en ultralyd tidligere for å få dette fastsatt. Jeg slo meg til ro med dette, men senere på dagen slo tanken meg om det kunne være to der inne, og at det var derfor magen hadde vokst så mye? Dette er svangerskap nr to. Denne gangen kom magen veldig tidlig i forhold til første gang. Folk kunne se det på meg allerede da jeg var 10 uker på vei. Jeg er sikkert bare lenger på vei enn vi hadde trodd. Men hvordan hadde dere det før dere visste at dere ventet tvillinger?

Fortsetter under...

jeg var hos legen i uke 8 og hun sa livmoren min kjentes ut som uke 8..=) så akkuratt det kan være forskjell fra person til person..men jeg hadde følelsen av at det var 2 inni der og det var det..så det på ul i uke11..men jeg fikk ikke mage no fort..den kom rundt uke 18...så i forhold til hvordan kroppen min er så kunne det like godt vært 1 inni der..jeg har ikke så stor mage enda faktisk..jeg er 27+2..men ta en ul da..spennende..=)

Jeg sitter litt med samme spørsmål som deg. Magen min var synlig allerede i uke 4, og det syns jeg er rart selv om jeg ble gravid 1 år etter forrige fødsel. Jeg fikk mange kommentarer på om det er to inni der allerede da. Pga brunlig utflod hadde jeg en ultralyd i uke 7, men der så vi bare ett foster. Likevel, jeg lurer fortsatt for folk tror meg ikke når jeg sier at jeg bare er 15 uker på vei. Det har jo skjedd før at den ene tvillingen har gjemt seg bak den andre på ultralyd, særlig når de er så små som i uke 7. Så jeg er veldig spent på ultralyd i slutten av mars.

Mest sannsynlig har jeg vel bare stor mage, selv om den var helt flat før graviditeten, og det er mest sannsynlig bare en baby der. Men siden vi har tvillinggener på begge siden i familien blir jeg likevel usikker.

15+1

Vil forresten si at da jeg var på ultralyd i uke 7 virket han gynekologen direkte uinteressert i å lete for å se om det kunne være to foster. Han fant den ene med engang og slo seg til ro med det, jeg fikk ikke engang noe bilde med hjem.

Derfor tviler jeg litt ekstra, for han virket som han bare ville ha meg ut med en gang.

Da jeg var hos legen i uke 11 fikk jeg også beskjed om at det så ut som jeg var lenger på vei.Men jeg viste at jeg ikke var lenger på vei, og det var jeg jo ikke heller. Det viste seg at det faktisk var to der.

Men jeg fikk ikke magen før rundt uke 15.

Lykke til..

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...