Gå til innhold

I morgen blir det biopsi......

Anbefalte innlegg

Skrevet

....og jeg kan ikke si at jeg gleder meg, akkurat!:-/

Fikk time på A-hus (litt rart, iogmed at jeg ikke hører til der?), men det sto ikke HVA jeg hadde fått time til, så jeg måtte ringe de og spørre!;o) Da fikk jeg samtidig tatt opp disse andre spørsmålene som surret rundt oppi hodet mitt : hvor mange pp "forsvinner", er det noen vits i å ta konisering så lenge celleforandringene bare var/er lette osv.? Fikk masse god informasjon, og også forståelse for at jeg satt spørsmålstegn ved det jeg gjorde!!

Etter en hyggelig samtale med sykepleier, ble jeg satt over til en minst like hyggelig jordmor, som igjen satt meg over til overlegen!! Snakk om service, og en følelse av å bli tatt alvorlig?!;o) Vel...det viste seg da at jeg ikke skulle inn til konisering, men til biopsi! Dette nettopp fordi overlegen heller ikke så noe poeng i konisering ved kun lette forandringer.....så derfor ville de gjerne ta en grundigere undersøkelse før det blir tatt en avgjørelse på det! (Dette var selvfølgelig helt frivillig for meg.....hvis jeg syntes det virket bortkastet, så kunne jeg bare avbestille timen.....det ville uansett ikke være noen fare med det!) I tillegg fikk jeg beskjed om at dersom det ville bli foretatt konisering, så vill det være "sex-nekt" KUN så lenge det var blødning, og at jeg dermed ikke ville gå glipp av flere pp.!! Og DET var jo beroligende!!;o)

På grunn alt dette(og det at jeg nettopp fylte enda et år!) har wimbom-mannen og jeg blitt enige om å være litt mer seriøse prøvere(hittil har det være skjer det, så skjer det!), og at vi setter prøve-punktum til høsten, hvis ikke noe har skjedd innen den tid!! (den grensa er jo flyttbar, da......det vet jeg av erfaring!;o))

Sånn...det var litt (vel.....MYE!) oppdatering fra meg!;o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var godt å høre wimbom. Deilig å fløle at man blir tatt på alvor og får god service.

Lykke til i morra!

Hold oss oppdatert!

Skrevet

Godt å høre .

Masse lykke til !

Skrevet

Skal sende positiv energi til deg. Lykke til.

Skrevet

Masse lykke til wimbom!!

Godt at de tar vare på deg! Ikke gi opp! Det går bra til slutt, og da var det verdt alt vi holder på med...

=)

Skrevet

Godt å få svar på det en lurer på. God service er ikke nødvendigvis prioritert i helsevesenet, har opplevd begge deler selv. Vil bare ønske deg lykke til i morgen, og selvfølgelig med prøvingen videre...

Skrevet

Åh så godt å høre winbom - ønsker deg masse lykke til. Jeg har bare positive erfaringer med A-hus, så jeg er sikker på at de kommer til å ta godt vare på deg :-) Håper ikke de finner noe ev biopsien da.

Bare et lite spørsmål, hvordan tenker du at dere kan bli mer "seriøse" prøvere? Vi har også stort sett anvendt metoden, "skjer det, så skjer d det", men det virker tydeligvis ikke så bra ettersom det nå er over 1 år siden vi begynte prøving med nr. 2. Mener du f.eks. at dere vil begynne å EL-teste osv.? Tror også tiden er inne for oss til å bli mer "seriøse" :-)

Skrevet

Masse lykke til i morgen,wimbom...dette går så bra så:))

Sender deg mange gode tanker:))

Klem fra

Skrevet

Hello, Ladies......og takk for alle hyggelige lykkeønskninger!;o)

Da var biopsien unnagjort!(Puh!) Det hele gikk fort og greit, og var kun litt ubehagelig.....ikke vondt! Men jeg rakk å grue meg en smule i dag tidlig, ja......så jeg var temmelig lettet (og forbauset?), da hun sa jeg var ferdig!! Teamet besto av gynekologen, en sykepleier og en student.....og jeg hadde nesten mest vondt av studenten!! Hehe.....hun så akkurat like bortkommen ut som jeg følte meg, stakkar!! Sykepleieren sto bare og passet på at jeg ikke skulle besvime(makan til drama, da?), og spurte gang på gang om jeg var uvel eller om jeg hadde hjertebank!! Dette var pga. adrenalinet i lokalbedøvelsen(samme som tannlegen bruker).....noen reagerer tydeligvis på det!! Da jeg var ferdig, så gynekologen at jeg hadde vært såååååååå flink, og da følte jeg meg plutselig som en bitteliten jente igjen!!!;o)

Vel.....da er det bare å vente igjen! Får kun svar(innen en-og-en-halv uke!) hvis de fant noe de ville gjøre noe med......hvis ikke hører jeg ingenting! Da blir det bare vanlig rutine-sjekk hos gynekologen om ca 6 mnd.!

Akkurat nå er i grunn det "verste" at jeg må bruke bind til blødningene har gitt seg(et par dager!)........og jeg kan ikke fordra bind!!;o)

nungo : med seriøse prøvere, mener vi at vi i det minste skal PRØVE å treffe EL.....hittil har prøvingen bestått av kos og moro KUN når vi har hatt tid og overskudd!!(;o) (holder nok ikke det, nei!) EL-testing blir det kanskje neste pp.......denne er det uansett for sent!!;o)

Nå må jeg løpe på jobb........måtte bare innom hjemme for å "oppdatere" dere om lettelsen over at jeg er ferdig....i denne omgang!!;o)

Ha en kjempefin dag alle sammen!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...