Gå til innhold

ang hjemmelaget middag....


Benni-min

Anbefalte innlegg

hvorfor skal vi bare lage en ting om gangen til småttisene?Vet pga allergi o.l. men på kjøpeglassene er det jo masse forskjellig i et glass. Og lager du hjemme selv, må en begynne med f.eks potet og gulrot, så litt kålrot, så litt brokkoli osv.

Eller gjelder bare det de på 4mnd som begynner med mat?

Benjamin er ikke så glad i middag ennå,men tenkte jeg kunne lage litt med noe smak i. Ikke bare en potet og en gulrot....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror det "bare" er at man skal kunne luke ut hvis babyen reagerer, f.eks. forstoppelse, luftsmerter etc. Jeg ga en og en matvare til Ørjan, og jeg kunne fort luke ut mais, kålrot og banan (nå er jo mais og banan noe mange reagerer på, men det var lett å finne ut). Han fikk så forstoppelse at jeg ikke har gitt han det etterpå, vil jo ikke at han skal ha vondt.

 

Men for å sette mer smak på ting, så kan du jo bruke timian, basilikum, dill og/eller andre krydderurter? Jeg har laget potet- og gulrotpure med dill, det ble ganske godt :o)

Hvis du i tillegg bruker litt smør (istedenfor olje), så blir det en god saltsmak også. Garantert godt :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...