Gå til innhold

Hva er en porsjon grøt?


-carina-

Anbefalte innlegg

Jeg vet jo det står på pakkene hvor mye en porsjon er... Men er ikke det egentlig litt individuelt hvor mye de spiser? Tenker på min lille gutt på 6,5 kilo (eller noe sånt). Han kan da umulig spise like mye som en like gammel baby som veier over ti kilo?

 

Driver grøt-tilvenning og nå er vi oppe i 5 T-skjeer grøt. Men synes det virker som om han nærmer seg mett når jeg har gitt såpass mye, jeg... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Benjamin elsker grøt og spiser to store posjoner til dagen. For en stund siden hadde jeg mål Da var det ca 100ml vann og grøt til passe tykk grøt. Nå tar jeg bare noe vann i en skål og tilsetter grøtpulver. Ser ut som en voksen posjon nesten. Så blander jeg et halvt beger fruktpurre i grøten, så da blir det enda mer. Men har ikke hjerte til å stoppe han før han er mett. Så holder han seg mett hele natten og ca 4t på dagen. Har prøvd forskjellige middager,men det er visst ikke så godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes kanskje 5 T skjeer hørtes litt lite ute i mine ører, da tror jeg ikke Niklas blir mett. Jeg lager grøt ut av 120 - 130 ml, og blander pulver i til det blir sånn passe. Han spiser bestandig opp alt, og er god og mett når han legger seg :) sover også hele natten, tror grøten har hatt en stor innvirkning her.

Du kan sikkert begynne å gi han mer grøt nå fremover, lag en porsjon med 100 ml vann så gir du han til han ikke vil ha mere :)

Vi brukte bare en liten uke før vi var oppe i en porsjon. Niklas var også en liten gutt for 1 1\2 mnd siden, men her gjorde grøten underverker, nå er han litt over 8 kg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Olivia er jo rundt 7kg, så ikke så diger hun heller og spiser heller ikke store grøtporsjoner, om jeg er heldig så blir det 9-10 skjeer men da er det stopp.

Men jeg gir alltid ei flaske etterpå jeg da, og hun spiser endel melk etterpå da så hun blir nok ikke helt mett på bare grøten. Gjør det samme med alle måltider så vet jeg hun blir mett og hun får i seg både fast og flytende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...