Gå til innhold

hvor mye har dere klart til babyen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

og hvilken uke er dere i?

jeg har;

henteklær

3 skift (strømprbukse,body,og bukse)

vogn

har seng, skal vaske dyner og sengetøy i dag eller i morgen.

har også vippestol,babygym, bilstol, stellematte, badebalje, bleiebøtte,

helseteppe/gulpeklut.

jeg har ei på 2 år fra før av og når hun ble født så hadde jeg bare en body og strømpebukse (av klær) før fødsel, fikk så mye av familie og venner at jeg ikke trengte å kjøpe noe før hun var 7 mnder.

er forresten 37 uker i dag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, er 32 uker og har det meste klart allerede. Mangler kun bilstol og litt småtteri (trmometer, nesesuger osv) Syns det er sååå kos så jeg har begynt å vaske kluter og håndklær og lagt det pent bretta på kommoden ::=)

Skrevet

hei!

er snart i uke 39 og mangler stellematte, skinnpose og kurv. og så har jeg enda litt babytøy igjen å vaske... :) men ting begynner å falle på plass nå. hentet vogn og kjøpte bilstol i går. :)

Skrevet

Er i uke 30 og har stort sett ingenting klart.

Har kjøpt bilstol og litt klær, men klærne er bare fra str 62 og opp, må kanskje ha noe litt mindre også.

Har bestilt vogn, men vet ikke når den kommer.

Sprinkelseng har vi, skal bruke den jeg sov i da jeg var lita. Men i begynnelsen skal vi bruke en hengevugge jeg skal sy.

Planen var (og er..) at vi skal flytte før babyen kommer, så jeg tenkte vi skulle vente med å handle inn ting til vi var flyttet. Men nå begynner det å bli såpass kort tid igjen at jeg tror nok vi bare må handle inn mens jeg ennå er i form til det. Er jo ikke sikkert vi rekker å flytte før babyen kommer likevel.

Skrevet

tjaaaa....kan begynne med å si at jeg er i uke 35. =) Da er i allefall noe sikkert..hehe

Har barn fra før så jeg har det meste i huset.

- spinkelsengen er på plass

- har IKKE vasket klær, kommer heller ikke til å gjøre det. Vasker kunn det jeg skal ta med på sykehuset. Resten kommer mamma til å vaske mens jeg ligger på barsel.

- Har ikke hentet stellebort, vippestol,babygym osv.

- ny vogn er kjøpt, med softbag

Ja ja synes jeg har god tid, det tar kunn noen timer å finne de tingene frem, gidder ikke å a de i veien i stua.

Det eneste jeg mangler er lekegrind. Driver og ser etter en, for jeg skal a min 2 - åring hjemme mens jeg er i permisjon, da trenger jeg lekegrind hvor bebyen kan ligge trygt.

Skrevet

Er i uke 36, men mangler igrunnen det meste. Har kjøpt bilstol, seng og noen klesplagg. Et saueskinn, men der stopper det.. Tror jeg må på en SÆRIØS shopping runde snart...;)

godt det finnes butikker også etter babyen er føds sier bare jeg..

Skrevet

Hei!

Jeg er nå i uke 38, og alt er klart. (Eller vugga får vi av svigerfar i morgen).

Da er det bare for babyen å komme.... :)

Skrevet

Er i uke 34 og tror faktisk det meste er på plass nå, må bare få kjøpt Isofix base til bilstolen, våtservietter, ammebh/innlegg og sånne småtterier..

Skrevet

Nå er jeg 32 uker på vei. Tror jeg har det meste klart..... men er jammen ikke sikker..... Min far skal handle inn soveskinn, bleiebøtte og babycall sier han, så når det er i hus så tror jeg at vi har det meste..... Men ender vel opp med at jeg oppdager at det mangler en masse smådill likevel..... Har begynnt å vaske opp sengeklær og tepper ol. i dag, så kjempekos med alle de knøttegreiene som henger på tørkestativet! :-) Har ikke så mye klær til nurket da, 4 bukser og 6 bodyer, vet ikke hva vi får, så er litt vanskelig å handle inn. Men samboer`n gleder seg til å dra på handlings når vi ligger på sykehuset + at vi har muligheten til å arve en masse klær fra familien min, så regner med det fort blir fullt i kommoden til nurket. :-)

Skrevet

Hva er babygym? Er det sånn matte til å ha på gulvet?? :)

Skrevet

Jepp! Matte å ha på gulvet ja. Vi investerte sist gang. Kjempegod å ligge på. Stødig og ikke minst god og varm for babyen. Greit med en med litt størrelse på når de begynner å rulle seg rundt osv. Anbefales på det sterkeste. Jeg kjøpte min via fysioterapaut på sykehuset sist gang!

Skrevet

ALT klart!! - 3 dager over termin i dag!

Skrevet

Hei.Eg er i veke 14 i måro.

Har klart: korg som babyen skal ligge i om natta, stellebord, vogn er bestillt, har dyne og pute etter førstemann.

Må handle bilsete,babycall,vippestol,babygym. Har masse rosa kler.hehe..men me får sjå om me kan bruke det når mini kjem. Eller så får eg sende mann min på shopping etter fødselen.elles får me vel masse og tenker eg.Det gjorde me i allefall til førstemann.

Stresser ikkje så veldig masse enda.Men skal ha meg ein handletur om ikkje så lenge.

Skrevet

Jeg er i uke 36 og har det meste. Mangler kluter, håndkle og litt klær.

Så mangler jeg å vaske alle klærne og sånnt - det skal jeg kose meg med når permisjonen starter :)

Skrevet

Jeg har ca 10 uker igjen, og har handlet:

- Vogn (duo)

- Babybilsete

- Bilsete til litt større barn

- Babycall

- Klær fra 0-1 mnd (masse bodyer, pyjamaser, bukser/gensere, sparkebukser, sokker, luer. Har fått noe, ikke kjøpt alt selv)

- Dyner og puter til seng og vogn

- Sengesett til vogn, får sengesett til seng

- Brystpumpe

- Tisselaken

- Flasker, men vil kjøpe noen selv. Har fått en hel bærepose!!

- Stelleveske (kjøpte en SUPERfin og rimelig på Barnas Hus)

- Vippestol

MANGLER Bl.a:

- Babytepper

- Seng m/madrass

- AmmeBH + ammeinnlegg

- Lekematte

- Stellebord

- Badebalje

- Div. kremer til mor. Og baby (zinksalve, brystkrem, hemoridekrem?, oljer++)

- Våtservietter fra COOP (for å være forberedt;)

- BIND til etter fødselen

- Bleiepakke (igjen for å være beredt;)

- Bringebærkapsler

- Øretermometer

- Div. leker

- Bok til å notere i... "MItt første barn" eller hva det heter...

PS: For dere som tror jeg stresser, så gjør jeg ikke det:) Jeg har handlet jevnt og trutt jeg da. Og føler jeg fortsatt har GOD tid før h*n kommer til verden:)

Skrevet

Uke 30 her.

Har:

Vugge

Klær

kluter

Tåteflasker

Bilsete

Barnevogn

Ammepute

Tepper

Noe sengetøy

Skrevet

alt=)

Skrevet

vi har kjøpt:

senger

bilstoler

dyner 4stk

vogn

lammeskinn

dynetrekk

sengehimmel

en del klær

softbagger

tåteflasker

bleier

gulpekluter

å eg e i uke 33 nå =)

Skrevet

Har det meste nå, er i uke 34. Vi mangler madrass til vugga og soveskinn, men skal kjøpe det til helga. Ellers har vi kluter, handuker, kremer, klær,bleiebøtte, vogn, bilstol, dyner, sengklær...ja det meste. Alt er vasket og lagt i stellekommoden. Merkelig å gå å se på utstyret, og tenke på att om noen få uker skal det ligge en baby der:)

Skrevet

Er i uke 36 og har det meste klart.

Alt utstyret er i hus og klærne vaska og lagt i stellekommoden.

Skal i løpet av uka vaske vogna og sette opp senga.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...