Gå til innhold

Jeg er vikar med store muligheter til fast jobb.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg føler at jeg sliter litt med hva og når jeg skal fortelle sjefen min at jeg er gravid. Noen som har gode råd?

Det var overhode ikke planlagt at jeg skulle bli gravid akkurat nå. (Jeg ble gravid med spiral). Jeg har nå vært vikar i et firma i 9 mnd og er så godt som lovet fast jobb, men jeg vet jo ikke hva som skjer når jeg forteller at jeg er gravid..... Vet jo at jeg har mine rettigheter, men det er en stilling som de holder på å opprette spesifikt for meg. De kan jo bare si at det ble ikke noe ut av stillingen alikevel.... Er det noen der ute som har vært i en lignende situasjon eller har gode råd?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville holdt tett en god stund for å se hva som skjer ang fast jobb. Det er uansett ingen som forventer at du skal si det før du er over 12 uker på vei. Men ikke drøy det ALT FOR lenge heller slik at arbeidsgiver ender opp med å føle seg litt "lurt", det fører bare til dårlig stemning og mindre sjanse for at det faktisk blir fast jobb på deg.. Dilemma det der!

 

Ønsker deg lykke til både med svangerskapet og med forhåpentligvis snart fast jobb! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i følge norsk lov skal ikke graviditet påvirke noe som helst i ansettelsessaker!! Hvis du ikke får en jobb på grunn av graviditet men er best kvalifisert ellers så er det et lovbrudd som faktisk kan andmeldes!!

Se åssen det gikk med Valla!! Det var ikke annsettelse men diskriminering. Så all som føler de blir sett ned på av arbeidsgiver pga svangerskap kan melde det inn til organisasjonen de er med i eller tillitsvalg på arbeidsplass..

 

Du skal kunne på jobb uansett om de er gravid eller ei!!

 

Lykke til:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...