Gå til innhold

Dere som har gjort AIH på Riksen, kan dere hjelpe meg? (Samme som ass. befruktning)

Anbefalte innlegg

Har fått tilbud om et AIH forsøk før vi ringer inn mens i slutten av mars for vårt 1. IVF-forsøk. Vi drar på ferie snart, så trodde egentlig ikke vi rakk dette AIH forsøket.

Nå har mensen dukket opp flere dager før tiden, så nå kan vi kanskje rekke det likevel. Derfor et par spørsmål:-)

- Gjør de UL i helgen?

- Hvilke dager i syklusen hadde dere UL?

- Hvor mange dager gikk dere på sprøyter?

- Hvilke syklusdager ble dere inseminert?

- Begynte dere på Pergo på dag 3?

Vet at de to siste spørsmålene er veldig individuelt, men lurer likevel.

Håper på svar:-)

Fortsetter under...

Jeg startet med pergo på dag 3 og skulle ta det i 5 dager. Den siste dagen med pergo startet jeg med sprøytene. Jeg tok denne sprøyten og var inne til den første ul dagen etterpå. Mener så at jeg gikk på sprøyter fram til dag 16 før jeg kunne sette eggløsningssprøyten på dag 17. Hadde tre ul før jeg kunne sette den. Så ble det inseminering de to påfølgende dagene. En av ul jeg var på var en lørdag, så ja de tar ul også i helgene. Du må huske på at når du nå ringer inn mensen får du timer ut i fra din syklus og ikke i forhold til når den enkelte gyn har ledige timer. Så derfor vil du oppleve at det er forskjellige gyn som gjør de forskjellige ul og insemineringene. Hvis det faller ut slik at du får inseminering i helgen blir du bare inseminert 1 gang, men hvis det havner på ukedager blir du inseminert to dager på rad.

Ring inn mensen du (!) og du vil få den oppskriften som er riktig for deg!

Lykke til

Klem

Hei Coma!

Lykke til med det som venter!

Jeg hører også til på riksen. Sendte søknad i slutten av november, og hadde lap forrige uke. Alt var helt fint med meg og mannen har supre svømmere derfor håper vi nå på aih. Hvor lenge måtte dere vente før dere kunne starte med aih? Jeg håper liksom at vi kan starte opp med dette ganske snart.

Hei:)

Vi sendte søknad i september og fikk time i desember for å vurdere om jeg skulle ha lap. Jeg tok lap på privatklinikk i mellomtiden.(fjernet litt endometriose,ellers alt fint)

Var på forundersøkelse og infomøte for 1 uke siden,og fikk da beskjed om å ringe inn mens I

ooops... Fortsetter her:

..i mars for IVF forsøk. Legen vi var hos syntes det var veldig rart at vi ikke hadde fått tilbud om AIH på timen i desember.(Legen vi var hos i desember sa at det ikke var noe for oss, så vi ble jo litt forvirret.)

Men iallefall, vi kunne ringe inn mens for AIH med en gang, og gjøre dette hver mnd hvis vi vil.

Litt rotete forklart dette, men når du har tatt lap og alt ser fint ut regner jeg med at dere kan sette igang med AIH ganske snart:)

Det er ikke så lang ventetid på AIH som IVF.

Tror du vil få et brev i posten snart hvor det står hvilken behandling som blir aktuell for dere+ evt. tilbud om AIH.I tillegg time for forundersøkelse og infomøte.

Du kan jo evt sende en mail til: [email protected] og spørre:)

Annonse

Takk for svar :)

Jeg tenkte jeg skulle se an en uke eller to, og så sende en mail til riksen. Men jeg vil liksom ikke mase... :) På den annen side vil jeg liksom komme i gang så snart som mulig også.

Blir veldig spennende å høre hvordan du synes aih prosessen er. Leser at det ikke er kjempesjangser for å lykkes med dette, men jeg er evig optimist og det øker jo uansett sjansene betraktelig ettersom vi ikke klarer på egenhånd!

Vi har prøvd i over 2 år nå, og jeg har aldri vært gravid. Jeg hadde derfor innstilt meg på at jeg hadde tette eggledere eller noe, men alt var jo helt fint. Blir nesten mer forvirret av det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...