Gå til innhold

hvor lang tid gikk det før dere hadde "glemt" fødselen?


månefuglen og lille thea

Anbefalte innlegg

Når jeg lå å fødte var jeg 100% sikker på at jeg ALDRI skulle gå gjennom dette igjen. Men bare 4 dager etterpå fant jeg ut at jeg skulle ha flere barn. Etter 9 dager sa sambo at: Sånne skal vi ha flere av!!

Enn dere? Hvor lang tid gikk det før dere glemte smertene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selv om fødselen var jæv... vond mens den pågikk så ble det glemt ganske så fort. Allerede to dager etterpå (mens vi fremdeles var på sykehuset) så sa jeg at jeg hadde gjort det omigjen dersom det hadde vært nødvendig. Sier vel litt om at smertene glemmes fort...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med meg tok det litt lenger tid, 1-2 mnd i hvert fall. Huska at jeg tenkte når jeg lå der med smertene at dette gjør jeg ALDRI igjen, skal vi ha flere barn blir det adopsjon! Tankene satt igjen lenge, men etter at vi ble ferdige med det verste amme-styret og hadde fått litt mer rutiner med søvn osv så har jeg forandra mening:-) Vi skal absolutt ha flere barn! Men jeg tror jeg kommer til å grue meg mye mer til fødselen neste gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husket ikke fødselene klart etter at den var over, og for hver dag som gikk så glemte jeg mer og mer. Burde skrevet det ned mens det var friskt i minnet, for nå er det veldig diffust (7,5 uker siden). De første to ukene fikk jeg vondt av å tenke tilbake på det (revnet en del og alt gikk veldig fort, mange tilstede i rommet og jeg hadde null kontroll og veldig vondt).

 

Jeg har egentlig lyst på en til - elsket å gå gravid. Fødselen kommer jeg i så fall til å grue meg veeldig til - nå som jeg vet hva jeg går til, selv om det er "glemt" nå i ettertid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med en gang jeg fikk gullet opp var smertene "glemt". Sa til sambo at jeg kan godt få flere barn om jeg får like fin fødsel, (mens jeg ble sydd) ikkeno problem.

Fødselen gikk utrolig fort, og jeg hadde bare ordentlig vont i 40 minutter, og jeg revnet bare bittelitt. Følte meg i forbausende fin form etterpå.

Førstemann var det værre med. Det er 5 år siden, og jeg kan fortsatt huske smertene, ingen fin opplevelse da mye gikk som det "ikke skulle". Jeg gruet meg fælt til andre fødsel pga første fødsel, men det var unødvendig bekymring!

 

...så selv om du har hatt en jævlig fødsel, så kan det gå kjempebra neste gang =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg stemte det man sier at smerten er glemt i sekundet babyen er ute. Jeg hadde en langdryg og knotete fødsel som best kan beskrives som et smerteh... Selv om ordet 'enebarn' ble nevnt under fødselen, er jeg klar som et egg for en til ;-) I det lillemor "sklei" ut, var alt det vonde borte og glemt.

 

Den første tiden etter fødselen var jo alt ganske kaos, og jeg hadde ikke tid til å tenke så mye på den. Men nå som det har gått en stund og jeg hat tid til å tenke på hva som egeltig skjedde under fødselen, så har minnet om smertene kommet tibake litt.Kommer nok til å grue meg mer til neste fødsel nå som jeg vet hva jeg går til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den er desverre ikke glemt..... Håper det blir bedre etterhvert, men det er noe jeg tenker på hver eneste dag. :-(

 

Takker alt for at vi er her begge to friske og raske! :-)

 

Neste gang (hvis det blir noe) blir det planlagt ks så 28 timer med veer hvert 2 - 3 min blir det nok ikke da. Smertene er "glemt" men redselen sitter der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fødselen er ikke glemt.. skal nok aldri bli glemt, heller. la ut fødselshistorien på BIM, her: http://www.barnimagen.com/forum/thread/7609286

 

tror ikke det blir søsken på Ask, for å si det sånn.. jeg skrev ned mye etter fødselen, og hver gang jeg leser det får jeg frysninger,,, brrr.. svangerskapet var sååå fin, mem føde vil jeg aldri igjen....selv om jeg vet at det går nok bra til slutt og at andre har sikkert hatt det verre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Hos meg gikk det ikke lang tid i det hele tatt!

Min samboer fikk vel høre under fødselen at dette er den eneste ungen han får, men med en gang hun var ute, ville jeg ha flere!! Syntes det var helt vanvittig flott å få barnet opp til meg! En følse jeg ikke kan beskrive, men som de fleste av dere også har opplevd håper jeg!

Smerten var glemt med en gang, heldigvis for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nok føye meg i rekken med de som ikke har glemt den. Her blir det enebarn :-) 48 timer i fødsel og fødsel i uke 32+3, satt en støkk i meg. Men samtidig må jeg innrømme at jeg er jo helt fortapt når jeg er på det vesle vidunderet mitt.. ;) Men, akk.. nei kommer ikke flere her, eller hvertfall på mange år!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt to fødsler med inngrep. Første fødsel med vakuum, andre endte med keisersnitt.

Jeg ønsker meg veldig ett barn til, men jeg er livredd for vanlig fødsel, og livredd for keisersnitt. Så hva gjør jeg da?? Har bestemt meg for å gå til samtaler med jordmor før jeg event blir gravid igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min første fødsel varte i ca 9 timer, men den var kjempe vond i 4-5 timer.

å det tok meg laaaang tid å glemme.

 

men fødsel nummer 2 har jeg ingen problemer med å glemme.

den var morsom og ikke særlig smertefull når den var i gang.

det eneste som gjorde vondt var de små-veer som varte i 4 dager.

 

så når jeg snakker om min andre fødsel,så er de med et smil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har langt fram glemt fødselen, men allerede da jeg fikk snuppa på magen var mye "borte" og har ikke kommet tilbake igjen. Hadde en stort sett grei fødsel, vondt men det som plaget meg mest var at jeg tilsutt hadde null krefter. Ikke sovet på 48 timer, ikke fått i meg mat(kastet opp) og ikke noe drikke. Så jeg sovnet stående ved prekestolen mellom riene. Så kom epidural-himmelen og allerede da var jeg sikker på at dette skulle jeg gjøre igjen:) Så her blir dte flere barn gitt.

Dagen etter fødselen virket den nesten ikke skremmende i det hele tatt. Så jeg "glemmer" fort:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Æsj... kjenner jeg blir kvalm av å tenke på fødsel... 19 timer med et reint hæ..... Men alikevel, så vil jeg ha flere barn:)) merkelig det der.... men jeg er redd jeg kommer til å grue meg veldig når tiden for fødsel nærmer seg...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg hadde ein veldig kjapp fødsel som i følge helsepersonellet må ha vore veldig smertefull (han måtte fort ut og vart tatt med sugekopp m.m.). Sjølv syntest eg ikkje det var så smertefullt og eg sa allereie same kvelden at dette kunne eg gjere igjen. Eg synest tida etterpå har vore langt hardare enn sjølve fødselen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg hadde visstnok en super fødsel, for mens jm dreiv og sydde begynte de å snakke om at jeg kom vel snart tilbake!! og dette sa alle jm til meg hver gang jeg pratet med de på barsel og....

 

*rister på hodet*

 

selv så kysset jeg poden rett etter fødselen og sa til han at han ble ikke storebror med det første! *ler*

 

gruer meg ikke til en fødsel til, for som jeg sa noen timer etterpå, jeg rakk ikke noe smertestillende, så vondere kan det jo ikke bli! neste gang skal jeg dopes ned fra første øyeblikk, så går det så fint atte:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg hadde bare 1 timer med rier før epiduralen ble satt før keisersnitt. Så hadde en super fødsel, og ingen problemer etter KS. Dessuten har jeg fått en veldig rolig baby som sover om natta og nesten aldri skriker, og ammingen har gått greit hele tiden (litt såre brystvorter og spreng i starten, men det må man jo regne med). Så skal definitivt ha flere, er jo så luksus å ha svangerskapspermisjon. Kommer vel til å få sjokk når nesteman kommer og er langt fra så rolig som denne... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe..D første jeg sa til samboeren min rett etter fødselen var at JEG skal ikke ha flere onger bare så d er sagt!!! :-))

 

Men etter 1 ukes tid så hadde jeg glemt d meste av smertene,så vesla skal nok bli storesøster om noen år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært igjennom to langtrukne fødsler der en endte med ks og andre med klipping og tang. Nok er nok... og det er ikke glemt. Er ikke laget for fødsler, hehe..

Så dette ble siste barnet vårt, og derfor har sambo bestemt seg for å kutte strengen... slik at jeg skal slippe å tilføre kroppen min hormoner. Snille samboeren min, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har skrevet ned fødselen begge gangene.Korsen jeg opplevde det altså. Første gangen var helt forferdeli. Skikkeli traumatisk.Fødte på ullevål og er glad jeg ikkje fødte der denna gangen.Å føde på Kongsvinger var heilt fantastisk:-) to jordmødre som var der bare for meg. De sto å venta på meg inne på fødestua:-) og 20 min etter var jo Carina ute!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er to måneder siden fødsel og jeg har ikke glemt smertene. Fødte på en og en halv time, men smertene var så intense. Traumatisk! Men jeg hadde på forhånd bestemt at jeg skal ha et barn til en dag, så da kommer jeg vel til å være skikkelig nervøs før fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fødselen til tuppa som nå er 8 uker er glemt for lenge siden. Var så og si glemt på sykeshuset.

Fødselen til sønnen vår som jeg fødte for 3 år siden sitter hardt i minnet ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slik var det med meg også, særlig første gangen at dette skulle det bli LEEEENGE til jeg gjorde igjen, men bare 7 mnd. etter var det på an igjen. etter at jeg ikke kjente på etter-rier mens jeg ammet henne, tenkte jeg at dette var ikke så gale!!!! hvis jeg hadde visst at jeg fikk den samme jordmoren og fødselen igjen, vil jeg gjerne gjøre det igjen. garantere sånt da???! tror ikke vi skal ha flere nå på en stund, kanskje vi stopper med to???!

 

klems

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...