tresse Skrevet 25. februar 2007 #1 Del Skrevet 25. februar 2007 Var inne å fikk to modningspiller på torsdag, var forberedt på at dette ville ta tid. Trodde selv at det ville ta laang tid..Fikk en pille om morgenen og en på ettermiddagen. Jeg merket ingenting av disse og var ikke mye forandring på livmorhalsen/munnen. Skulle komme tilbake kl 2200 for en ctg registrering. Da vi kom tilbake hadde jeg begynnt å få litt sterkere kynnere som jeg kalte de..De var mellom 2-6 min mellom men varte bare i 30 sek så vi skulle hjem å sove etter registreringa. Men registreringen og vente tiden på legen som skulle ta en prat ang disse pillene tok litt tid.Han ville gjerne ha litt fortgang i dette siden jeg hadde fått 2 piller. Disse kynnerne mine begynte å bli litt vondere, og tenkte meg vell det at dette er jo bare tull, det er jo rier..oioi litt panikk inni meg, men.. Kl 0100 kjente jeg det berømte klikket inni meg, og der gikk vannet.. (vannet gikk på sist fødsel også, så det klikket viste jeg hva var) Plutselig kom det storm rier, samboern ble litt "hva skal jeg gjøre" tror jeg, men vi fikk no ringt på og ropt på jordmora..Eller han ringte å jeg ropte;) Riene var helt forferdelige, intense å ja mere..Det var nesten ikke pause mellom de og de varte lenge.......Jordmora ble ganske paff ifølge samboern min, fordi de hadde jo planer om å sende oss hjem. Hun løp litt rundt seg selv, finne det hun trengte samtidlig som hun ringte på til han legen som hadde satt pillene og anesti legen, for jeg ropte etter epudiral. Skulle få lystgass i mellom tiden, men så var det vist hull på den slangen, så hun måtte ringe etter noen til den også... Så samboern fikk gjennomgå litt tror jeg der jeg hadde disse riene mine..Og jeg tok han i å le!! Skal si han fikk høre det da... Men må le litt selv i etterkant da det ble litt kaotisk og alle sprang omkring, å jeg brølte.. Jeg husker ikke alt etter punkt å prikke. Men anestilegen kom å skulle sette epudiralen, men fikk det ikke til !! Han fant ikke der han skulle stikke..han prøvde vist 3 ganger..Så jeg overlevde på lystgassen. Da vannet gikk kl ett hadde jeg 4 cm, jeg fikk en voldsom pressentrang ved 5 cm..og da de sjekket meg like etter kl tre hadde jeg syv cm åpning. Jeg sa jeg fortsatt ville presse, men måtte jo selfølgelig vente. Men så kjenner jeg hodet, og sier at nå kommern, jeg kjenner hodet. Og det bare neida slapp av det skjer ikke enda, du har bare 7 cm, men de sjekket allikavell..Og jo da der sto hodet og jordmora ble litt paff!! Så legen måtte ta over, ba meg presse ved neste rie, og han kom ut på 2 eller 3 press..Det er rart å lese og høre det, men det er "deilig" å kjenne attn kommer ut!! "Fri" for nesten all smerte;) Jeg fikk kunn en liten rift så sydde pyntesting som hun kalte det. Petter Olai var 4470gram, 52 cm og 38 cm rundt hodet da han kom til verden 23 februar!. Han hadde bollekinn å dobbelt hake, og 2 cm hår!!! Han var også så sugelysten at han sugde av begge brystene! Vi dro hjem fra barsel hotellet igår, etter 30 timer. Kunne gjerne ha dratt før! Skal tilbake ikveld da på føllingstest å det som hører med. Jeg har hatt endel etterier da, de har vært sykt vonde. Og nå en melken også kommet sikkelig igang, så nå er jeg pamela:)hihi Han er så stille og rolig.Pappan synes det er litt kjedelig, sover jo bare... Tror han har mammas sovehjerte og pappas sinn!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8381114-da-er-petter-olai-kommet-samme-som-3trim/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
findus Skrevet 3. mars 2007 #2 Del Skrevet 3. mars 2007 Hehehe, det høres ut som de på sykehuset har hatt en litt sånn "hotell i særklasse"-dag...? Jeg synes Petter Olai virker som en skikkelig staskar. Gratulerer! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8381114-da-er-petter-olai-kommet-samme-som-3trim/#findComment-8468905 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå