Gå til innhold

Hvor mange faste måltider er dere oppe i?


lærer

Anbefalte innlegg

Her går det i to grøtmåltider og litt middag.

 

Hun liker godt brød, så akanskje jeg skal begynne å gi henne det til lunch.

 

Er det mye med 4 faste måltider når de er 7 mnd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, holder på å prøve å få til noe litt mer faste måltider, men jeg synes det er vanskelig. Hun vil liksom aldri ha mat på samme tider hver dag, og hun spiser ikke om hun ikke er sulten. Men som regel blir det 3 måltider, en med brødskive og to med grøt ellers så bytter jeg ut en med middag. Det kommer an på om vi har babyvennlig middag som jeg kan gi henne.

Men om det passer bra inn tror jeg ikke fire måltider er for mye altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare ett fast måltid her.. og det er grøt på kvelden.. da spiser ho bra.. har begynt å gi litt grøt på morran.. også får ho smake litt middag om det er noe ho kan spise.. men vil IKKE ha middagsglass....:(

 

kan man gi brød selvom de ikke har tenner?? gir dere veldig små biter da el?? jenta mi har bare to små tenner nede i munnen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har greid å få til 3 i dag....ellers har jeg bare fått inn 2...men ammer lite nå i forhold til for 1 mnd siden, da fullammet jeg jo..!!men nå velger jeg mat fremfor pupp til henne.....og hun ELSKER mat..! skive var ikke dumt, glemmer det helt i planleggingen min jeg..så her har det gått i 2 grøtmåltider og i dag fikk jeg inn et middagsmåltid også....men da blir det skive i mårra...så ja 3 måltider..men skal øke så fort det lar seg gjøre...!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har 3 faste måltider

 

2 grøtmåltider og så spiser han 1\2 middagsglass.

 

Synes det er veldig vanskelig å få tid til alle måltidene, av og til blir det litt tett mellom middag og kveldsmaten.

 

Skjønner heller ikke helt hvordan jeg skal smette inn et brødmåltid. Har ikke lyst til å kutte ut grøten da jeg føler det metter mere.

 

Lillegutt har ikke tenner derfor er jeg litt redd for å gi han brød, men om jeg bløter brødet litt så går det vel greit.

 

4 måltider er vel ikke mye, skal vel begynne å nærmer seg det snart :)

( 7-8 mnds alder)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begynt med det 5. måltidet jeg da..

 

09.30 grøt (ca 4 ss grøtpulver)

12.30 fruktmos (ca 5 ss)

15.30 middag (ca 5 ss)

18.00 grøt (ca 4 ss grøtpulver)

 

Nå i tillegg har jeg begynt med litt skive rundt kl 07.30. Bare et par mikroskopiske biter ennå, han er ikke helt fortrolig med konsistensen :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grøt ca 0830/0930 Ett lite grøtmåltid

 

Lunsj 1300 1/2 brødskive m smør og leverpostei

pluss en bit av en eller annen frukt

 

Middag 1500/1630 1/2 glass hjemmelaget

 

Grøt ca 1900

 

Tidene varierer veeeeldig fra dag til dag og ett måltid nummer 5 tar nok en stund ennå. Ofte blir det bare 3 om han sover bort ett av de andre.

 

Blir fort tett mellom middag og kveldsgrøt ja...men han har lagt på seg nesten 1kg siden forrige veiing så da er jeg fornøyd ; )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Benjamin får to grøtmåltider. Han drikker ingenting når han spiser fast føde, så jeg tør ikke gi han så mye. Han må få i seg drikke også.

Så to fast føde måltid og tre melkemåltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er oppe i fire måltider:

Frokost - ca en skive

Lunsj - frukt

Middag - et eller annet moset hjemmelaget, har prøvd glass men det smakte ikke...

Kvelds - Grøt

 

også er det pupp innimellom:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oda spiser 2 grøt måltider, middag og frukt.

Men tidene varierer etter når hun våkner og når hun sover i løpet av dagen.

Noen dager blir det bare tid til ett grøtmåltid, for hvis hun er trøtt så nekter hun å spise grøt.

En annen ting er at hun blir illsint hvis jeg prøver å tørke henne rundt munnen under et måltid, gjør jeg det så kan det fort bli mat nekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...