milva76 Skrevet 25. februar 2007 #1 Skrevet 25. februar 2007 Kjenner lite spark nå, men veldig mye bevegelser. Snur de seg der inne da? Lurer veldig! Har hørt at noen kan ta tak i en fot osv. Jeg klarer ikke identifisere hva som er hodet eller rumpa. Gjør dere det? Det strammer liksom veldig og jeg kjenner og ser at magen skifter form og det kjennes ut som en "kule" på forskjellige steder i magen (bare et sted av gangen). Kan det være hodet? Når bør hun legge seg riktig vei?
Gjest Skrevet 25. februar 2007 #2 Skrevet 25. februar 2007 Hei, føler det samme som deg (uke 32). Kjennes ut som jenta tar salto der inne :)) De får jo litt dårligere plass etterhvert så kanskje de ikke får sparka så mye med armer og bein? Jeg kan heller ikke kjenne eller se hva som er hva, men noen ganger føles det som hun ligger med rumpa rett i været på den ene siden av magen..sprøtt...men for alt jeg vet kan det være hodet også! Jeg innbiller meg at hun flytter mye på seg for oftere og oftere kjenner jeg spark oppover mot ribbeina og da tror jeg hun ligger riktig vei, men så kan hun snu seg igjen! Kanskje de bare prøver ut stillingen før de legger seg til rette med hodet ned?..=))
milva76 Skrevet 25. februar 2007 Forfatter #3 Skrevet 25. februar 2007 Da har vi det på akkurat samme måte! Føler hun nesten setter fast en fot i ribbeina mine innimellom. Innbiller meg også at hun ligger riktig vei da. Håper så veldig at hun skal legge seg riktig vei og bli liggende. Skal til jordmor imorgen, så jeg håper hun kan forklare litt. Veldig rar følelse når hun romstrere så veldig der inne.
Gjest Skrevet 25. februar 2007 #4 Skrevet 25. februar 2007 Ja det er helt sprøtt å kjenne på sprellingen der inne. Jeg er sikker på de legger seg med hodet ned etterhvert (vi får da inderlig håpe ihverfall) Spør jm for å være sikker, blir slitsomt å gå å gruble også. Lykke til!
candymams Skrevet 25. februar 2007 #5 Skrevet 25. februar 2007 Det er veldig forskjellig når de legger seg riktig vei, mye mulig at hun ikke har lagt seg helt ned med hode ennå. Jeg er i uke 36 og han har egentlig lagt seg ned for flere uker sider,Men det vil ikke si at han har lagt seg helt ned ennå, (og hode har ikke festet seg) Jeg klarer heller ikke å finne ut hva som er rompa,foten eller hånda alltid. Foten er ganske lett å kjenne som regel nå, men blir ofte usikker jeg også. Og ja de snur seg mye fortsatt der inne, hun har fortsatt godt med plass så hun turner nok rundt der inne en stund til :-). Hun kan forløpig legge seg med hode ned og snu seg igjen senere, om en 3-4 uker begynner hun å få mindre plass.
Graviden/4.mann*har*født* Skrevet 25. februar 2007 #7 Skrevet 25. februar 2007 Jeg merker at det er mye mer spark oppover mot ribbena nå enn tidligere...er 100% sikker på at det er føttene som ligger opp, ergo har han nok snudd seg. Men kan oxo få følelsen av han roterer noen ganger, men i hovedsak så ligger bebisen min med hodet nedover og stumpen opp, noen ganger litt på "skjeiva":))
milva76 Skrevet 25. februar 2007 Forfatter #8 Skrevet 25. februar 2007 Litt på skjeiva kan høres ut som det lillefrøken gjør også. Det er så rart å kjenne all turningen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå