Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hedda er nå 12 mnd, og jeg lurer på når hun bør begynne med sko? De sier i barnehagen at de ønsker at hun går med vanlige sko der for å lære å gå raskere, og ikke skinntøfler. Mener jeg har hørt at det er bedre for føttene/balansen å vente med sko til hun kan å gå? Noen med erfaring her?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dattera mi hadde sko når hun var 10 mnd når de var ute i barnehagen. men inne bruker jeg turn sokker..Har hørt at det er best å bruke sånne inne

Skrevet

Virker ikke som om barnehagen har peiling da???

Skal jo gå mest mulig uten sko disse småbarna,så de får styrka musklene i foten best mulig? Er det jeg alltid har hørt overalt :s

Skrevet

Det har jeg oxo hørt. at de skal gå helst uten så jeg bruker de turn sokkene så hun ik sklir på gulvet

Skrevet

Barn trenger ikke sko før de kan gå selv, med tanke på å styrke muskulatuen skikkelig i beina. Gutten min er 14,5 mnd og han går ikke enda og bruker dermed ikke sko.

Skrevet

Ja,bruker slike skinntøfler og slike mokasiner fra H&M ...

også har hun masse sko,med myk såle :) Men de henger ikke lenge på uansett da :P

Skrevet

Jeg jobber i bh og ville aldri anbefalt det altså. Det er jo kjempefint med sånne sklisokker eller myke skinntøfler. Dem skal jo helst ikke gå med sko noe særlig før dem er blitt ganske stødige. Men ute er det fint om de har sko da, selv om de ikke kan gå, pga vinter, vått og kaldt=)

Nei, ikke kjøp harde tøfler til henne enda!!!!

Skrevet

Da jeg hadde fødselspermsjon,var jeg av og til på babydag på helsestasjonen. Der hadde en fysioterapeut et innlegg om fottøy. Hun sa at barna ikke bør begynne med sko før de går mer enn de krabber. Men også etter at de går, er det sunt for beina å gå mye barbeint / med sklisokker. Hun sa også at når man skal kjøpe sko, bør de være harde i den forstand at de ikke kan "vris opp som en klut", hvis du skjønner hva jeg mener. Også harde bak for å gi støtte. Hun sa videre at det er vanskelig å finne gode sko under 400 kroner.

Skrevet

poden begynte me sko da han lerte å gå.. 13 mnd..han brukte sånne sklisokker inne...

Skrevet

Guro har bare brukt robeez-tøfler frem til hun begynte i barnehagen, da kjøpte vi ute-sko til henne fra ecco :)

Hun hadde vel gått i et par måneder før vi kjøpte sko til henne.

Skrevet

Snupi er 14 mnd og bruker skinntøfler inne og sko ute. I barnehagen spurte jeg om de ønsket at hun hadde sko med såle, men de sa det slilte ingen rolle. Hun lærte å gå da hun var 13 mnd, og for henne er det vanskeligere å gå med sko enn med tøflene. Jeg foretrekker at hun trener opp styrken i føttene..... Til sommeren blir det barbeint på plenen....

Skrevet

har også hørt at barn ikke skal ha sko før de kan gå pga musklaturen i beina. slenger på et spm jeg: hvor har dere kjøpt sånne turn sokker til barna deres? har ikke sett de noen steder. håper noen svarer meg:)

Skrevet

Du kan ihvertfall bestille Robeez tøfler på nettet. Bare gå inn på Robeez..

Skrevet

Enig med at de ikke trenger sko før de kan gå. Snuppa mi er 16 mnd og kan ikke gå enda så derfor ingen sko :) Bruker sånne tøffel sko fra reimatec ute så hun ikke bli kald og våt. Og skli sokker inne.

Skrevet

Vi har begynt med sko til henne ute nå.... mest for å holde vær og vind ute... men nå siste uken har hun begynt å reise seg i sandkassen og gå rundt langs kanten. da var det litt greit med sko.. hun nekter å gå med vantette tøfler ute.. da bare sitter hun der (sikkert vondt under føttene å gå da).

Men inne bruker vi bare skinntøfler eller sklisikre sokker. eller helst barfot.

Damen i skobutikken sa til meg at de ikke skulle ha sko før de gikk. For 10 år siden skulle de ha sko for å lære å gå... ikke det de anbefalte i dag..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...