Gå til innhold

Når begynner det å synes?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er veldig individuelt fra person til person. Er du førstegangsfødende sier de det tar lengre tid før du får mage,men det trenger nødvendigvis ikke være det. For min del ( er førstegangs) har JM sagt til meg at det vil ta litt tid før jeg får mage fordi jeg er så lang, og babyen har "en ryggrad" og vokse på. Derfor er det ikke sikkert jeg blir så veldig stor. Men man ser jo at det buler litt ut på magen da ( er 18 uker). En venninne er veldig lav og tynn. Henne viste det jo godt på allerede i uke 15.

Jeg gikk og ventet og ventet. Er førstegangsgravid. Uke 19 fikk jeg plutselig mage og nå i uke 23 ser alle at jeg faktisk er gravid. Jeg synes det var kjedelig den tiden man bare gikk rundt og følte seg litt smålubben. Delig å se at magen kommer! Nå koser jeg meg skikkelig.

Tror uansett det er veldig forskjellig utifra høyde og vekt. Jeg er forholdsvis høy, så da mente legen at det ofte synes senere...

Som tidligere sagt her er det svært individuelt når det vises. Jeg fikk ikke lenger på meg klærne mine i uke 13-14, og det vistes ganske godt like etter. (er førstegangs). Nå er jeg høygravid, og det vises selvfølgelig veldig godt:)

Jeg bærer barnet langt fremme i følge jordmor, og det er sikkert grunnen til at det vistes tidlig.

Annonse

Måtte begynne med mammabukser i uke 12-13 fordi mine vanlige bukser strammet. Er nå 16 uker og ser ikke veldig gravid ut, ser mest ut som om jeg har spist mye. Klarer liksom ikke å holde inne magen som jeg har kunnet gjøre før. Nå er jeg heller ingen sylfide fra naturens side. Mammabukser former på en måte magen, og man ser mer gravid ut enn om man går med vanlige joggebukser.

Annonse

Tror det er veldig individuelt, ja. Selv tror jeg at det kommer til å ta litt tid før jeg får mage. Har vært toppidrettsutøver i mange år, og har alltid hatt vaskebrett så JM mener at alle magemusklene vil hold magen inne lenger... Slik av det også for en treningsvenninne av meg.

Eller har jeg møtt på en jente en gang som hadde tre uker igjen og man kunne ikke se at hun var gravid nesten. Bare en liten bul. Hun hadde visst hatt store problemer med at barnet vokste mot ryggen i stedet for utover. Førte til masse problemer...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...