Olene Skrevet 25. februar 2007 #1 Del Skrevet 25. februar 2007 Regner med det var noen av dere som slet med vond bekkenløsning når dere var gravid..men hvordan er formen deres nå? Hadde kraftige bekkenplager fra jeg var 12 uker på vei. Endte opp med å bli 100% sykemeldt fra 5 mnd og ut svangerskapet:( Hos meg satt det i korsryggen og sete. Noen dager humpet jeg på krykker, andre dager lå jeg strak, mens noen ganger fungerte jeg helt fint. Gikk både til fysio og kiropraktor, uten at det hjalp noe særlig. (men var godt med massasje for en sår rygg!) Men etter fødselen forsvant alle smerter, på dagen! Var helt bra i ryggen til desember. Da kom det tilbake for fullt. Noen ganger verre enn da jeg var gravid, nå sliter jeg med vonde låsninger som sitter i dagesvis. Er det virkelig sånn at det eneste som funker for dette er å ta hensyn til det, ta det med ro? Kan man ha bekkenplager resten av livet? Noen med erfaring? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8380190-bekkenplager-noen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Mamman- Skrevet 26. februar 2007 #2 Del Skrevet 26. februar 2007 Jada, jeg slet med vond bekkenløsning da jeg gikk gravid! Ble 100% sykemeldt for det de siste fire månedene. Men jeg fungerte nok bedre enn deg, hadde noen dager på sofaen, og det var smertefullt for hvert lille steg jeg tok enkelte dager og uker, men slapp heldigvis unna krykker! Her var det så lang ventetid på fysioterapi, venta i to måneder, og da var jeg egentlig over den verste perioden; jeg hadde funnet ut hva som var bra og ikke bra for meg allerede. Men var jo godt med litt massasje, var ikke noe annet fysio bidro med Jeg har smerter i lyske/sete da jeg har gått tur over en time. Og jeg merker at jeg stivner da jeg har sittet stille da jeg kommer hjem etter tur. Er bra igjen dagen etter. Du må nok bare ta hensyn til det ja, ei jeg jobber med kjenner det fortsatt i bekkenet innimellom, og yngstet barnet hennes er 16 år. Men det er ikke sånn at hun hemmes av det da. Er spent på hvordan jeg klarer meg på jobb da jeg starter igjen jeg, jobber i helsevesenet, og der er det mye gåing, tunge løft osv. Vet ikke om dette var til mye hjelp, men... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8380190-bekkenplager-noen/#findComment-8404445 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Olene Skrevet 1. mars 2007 Forfatter #3 Del Skrevet 1. mars 2007 Jo, det er fint å høre fra andre i samme båt:) Selv om det er en båt man helst ikke skulle vært i.. Er også spent på hva som skjer når jeg skal tilbake i jobb. Hvis jeg ikke plutselig blir bedre må jeg nok vurdere å bytte jobb. Har ikke mye lyst til å være sm eller bare jobbe deltid. Jobber i reiselivsnæringen, i en jobb som er vanskelig å tilrettelegge og matcher dårlig med et skranglete bekken. Har funnet ut at det eneste som hjelper for meg er å variere mye, så man ikke stivner som du sier. Og å unngå løfting og bæring det man kan. Så tøyer jeg og strekker mye, hjelper på muskelverk bak i bekkenet. Håper det ordner seg så godt som mulig for deg med tanke på jobb og etc:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8380190-bekkenplager-noen/#findComment-8445373 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå