Gå til innhold

Epilepsi

Anbefalte innlegg

Skrevet

Andre mødre/gravide med epilepsi her da? Jeg er tredjegangsfødende med epilepsi. Er nysgjerrig om det er andre her...

• 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Vet ikke om dette blir lest, men jeg skriver likevel, jeg.

Jeg er som HI, også 3.gangsfødende og epileptiker.

Går på faste medisiner.

Har hatt 2 tonisk kloniske anfall siden det ble oppdaget epilepsi for ca. 10 år siden. Siste anfall hadde jeg når jeg var alene sammen med barna...

Da var det vondt å våkne opp, og oppleve de redde barna mine.

Slet mye med tunge tanker etter dette anfallet.

Noen som kjenner seg igjen?

• 3 måneder senere...
Skrevet

Jeg har epilepsi. Fant det ut når jeg var 15 år.

Har krampeanfall nå og da, og går på medisiner fast. Nettopp fått klarsignal for å ta lappen!! Og det gleder jeg meg til!!

Skrevet

Jeg fikk min første tka når jeg var 27. Har en misdannelse i hjernen, så jeg var egentlig heldig at jeg ikke fikk anfall før.

Går på lamictal og det funker veldig bra. Siste anfall jeg hadde var for 3 år siden, da hadde jeg glemt å ta en tablett. Kjipt å se at jeg må være sååååå nøye. Var mannen sin største bekymring når jeg var gravid, at jeg kunne dette i bakken, alene eller med ungen. men gikk strålende, kan gjerne fortsette slik.

• 5 måneder senere...
Skrevet

Jeg har epilepsi og venter nå mitt andre barn. Har anfall i cirka en uke i strekk annenhver måned. Kjenner heldigvis tegn før anfallet så jeg kan "gjøre alt til rette" før anfallet utløser seg. Har gått helt fint å leve slik med mitt første barn som er 4 år og frisk. Jeg bruker lamictal og keppra.

Ellen

• 4 måneder senere...
Skrevet

Hei!

Jeg har hatt epilepsi helt siden jeg var barn...vet ikke når d startet. Men har bare hatt "små"anfall. Partielle anfall tror jeg det heter. De har vært så små at ingen visste jeg hadde d. Fikk svangerskapsforiftning som resulterte i kramper under fødselen. Disse hadde ingenting med diagnosen jeg nå har..M etter fødselen fikk jeg et stort anfall.

Skal til legen i morgen...har tatt en rekke eeg´er.. Er så spent på hva som vil skje.

Dere her inne,som har epilepsi og bruker medisin,får dere enda anfall eller gikk anfallene over da dere begynte med medisin? Merker dere mye til bivirkningene? Hvordan føler dere dere nå kontra før dere begynte med faste medisiner?

Mhv

M

• 2 uker senere...
  • 1 måned senere...
Skrevet

Jeg har epilepsi, har hatt det siden jeg var barn, men har kun brukt medisiner de siste par årene. Bruker neurontin. Den har ingen bivirkninger hos meg, men jeg har hatt et par anfall siste året, så blir nok til at jeg må bytte...

Har kun anfall mens jeg sover, så sånn sett greit ift bæring og stell av barnet. Har billappen, men har vært uten i over 1,5 år nå. Hver gang det har gått et halvt år, slik at jeg kan søke om å få den tilbake, får jeg et anfall like før... Kunne søke i august, men hadde anfall nå i juli. Typisk....

Har en sønn på 3 mnd. Både svangerskap, fødsel og amming gikk uten problemer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...