Gå til innhold

sykmelding pga økonomi?

Anbefalte innlegg

Jeg har ingen fast stillingsprosent, og er med andre ord en ekstrahjelp eller tilkallingsvikar. Jeg har imidltertid jobbet ganske ofte helt siden jeg begynte i jobben - fordi det har vært mye bruk for meg. Nå vet jeg at de neste månedene vil jeg gå betrakelig ned i timeantall - og jeg syns det er urettferdig at permisjonspengene skal bli regnet ut i fra så få timer da det ikke gjenspeiler hva jeg har jobbet tidligere. Jeg kan jo ikke få flere timer og heller ingen ny jobb når jeg er gravid i 7. måned.

Jeg har vondt i ryggen og mye kynnere.. arbeidet mitt er utelukkende stående arbeid noe som er slitsomt.. Men hva skal jeg si til legen min for at jeg skal bli sykmeldt 100 % ? Tro meg jeg har dårlig samvittighet, men jeg har ikke god nok økonomoi til å kunne risikere å miste flere tusen i måenden. Er bare redd for at legen min ikke skal sykmelde meg...Jeg har en lege i familien som mener jeg burde vært sykmeldt, men alle leger er jo forskjellige.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8379836-sykmelding-pga-%C3%B8konomi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror ikke uansett du kommer unna og få mindre betalt i sykepenger. Selv sykemeldt i 100% stilling men jobbet masse ekstra før jeg ble gravid men får kun sykepenger ut i fra hva jeg er ansatt i. Altså mye mindre enn jeg faktisk jobbet. Undersøk med trygdekontoret først.

Legen må ha en god medisinsk grunn for å sykmelde deg,ihvertfall 100%. Og selv om du får sykmelding av legen kan fortsatt trygdekontoret holde tilbake sykepenger hvis de mener du kan være i jobb. De har ikke lov til å utbetale sykepenger på sosiale eller økonomiske grunnlag,kun medisinske. Mye vanskeligere å få sykepenger nå etter de nye reglene. Men hvis du taper så mange tusen så har du vel rett på dagpenger? Dersom du mottar dagpenger ved permisjonens begynnelse er det de 6 beste av de 10 siste mnd som blir lagt til grunn for fødselspenger

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...