Gå til innhold

Mother77

Løyyypeeee!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg spent på hvordan det gikk på fredag???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jo på fredag gikk det ganske likt som det gikk med deg for noen dager siden: Fikk se min lille "reke" med stort hode og hale. Ble glad da jeg fikk høre at hjertet slo, men ventet hele tiden i spenning på om han kom til å finne et foster til....Men plutselig var han ferdig, og da jeg spurte han om det bare var en sa han: "ja det var det, akkurat slik vi ønsker det her på sykehuset, på grunn av risikoen med flerling svangerskap".

Ja jeg har kjent på en liten skuffelse siden fredag, og min mann også. Selv om jeg vet jeg har all grunn til å bare være lykkelig: Tenk jeg har et levende foster og at vi lykkes på første IVF forsøk er jo bare helt fantastisk!!!

Men som deg gikk jeg bare altfor langt i min planlegging. Siden jeg ikke var forberedt på at de skulle sette inn to egg, gikk jeg rundt og var litt redd den første tiden etter at de satt tilbake eggene. Tenkte mye på hvordan vi skulle klare den første tiden med to små på en gang. Men etterhvert som jeg vendte meg til tanken ble jeg bare mere og mere innstillt på å klare det. Og da sykepleier etter Hcg testen sa at muligheten var stor for to, begynte vi til og med å planlegge hva de to små skulle hete.

Men nå er det søndag, og jeg har igjen vendt meg til tanken at det bare blir en. Er vel litt lettet også.....

Magen er fortsatt stor, men det er vel fordi den har vært utvidet før.

Men nå kan vi glede oss Pia ! bare fire uker igjen også kan vi virkelig slappe mere av, da er vi over den verste risiko tiden.

Håper det går bra med deg.

Klem fra

Mother77

Skrevet

Hmm...

Vi har jo skremmende like historier!

Så godt å høre at alt er bra med den ene, da... Men kjenner meg så godt i beskrivelsen av tankene dine.. det ble liksom naturlig å fantasere om to, når vi fikk den HCG-beskjeden. Og vi hadde også fantasert om navn.. jeg så for meg to gutter, helt merkelig.

Også på min ultralyd smilte legen og var så fornøyd og jeg ventet og ventet på konklusjonen.. mens det visst ikke var i tankene hans å lete etter to engang (viste seg etterpå han ikke var kjent med det høye HCG-svaret på dag 14).

Jaja, det gjør jo endel ting enklere for oss. Vi får bare tillate oss å sørge litt over den ene som forsvant. Jeg føler vel jeg har kommet langt i prosessen allerede, og har begynt å få det hele litt på avstand. Jeg føler vel endelig jeg har fått litt fokus på andre ting igjen og kan leve litt mer normalt igjen.

Hvordan er formen din, da? Noe bedring i kvalmen??

Håper jeg kan få gleden av å følge deg videre gjennom svangerskapet. Vi har nok termin med kun noen dagers mellomrom...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...