Gå til innhold

svangerskapsforgiftning...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer,hva må til for å kalle det det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ingen lege, men har da lest en del om dette fordi jeg nå er inne i mitt andre svangerskap med begynnende svangerskapsforgiftning. "Formelen" som de går etter er at blodtrykket er over 140/90, væske i kroppen, og proteiner i urinen. For min del er blodtrykket mitt normalt før graviditet, men ved uke 12-14 starter økningen, så går det jevnt oppover. Derfor blir jeg fulgt opp nøye. Har ikke vært på sykehuset denne gangen (er i uke 33) men sist var vi der jevnlig de siste 2 månedene. Det de undersøker er gjennomstrømningen i navlesnoren, at babyen får nok næring. De tar også ctg for å sjekke aktivitetsnivået. Vi var innom for ctg og ul annenhver dag. Dersom babyen har det bra gjør de ikke noe. Ble satt i gang sist litt over termin, da var fostervannet nesten tomt. Altså kan man gå svangerskapet helt ut selv om problemene oppstår tidlig. Men for noen er det mer akutt, får man VELDIG vondt i hodet (pannen), eller øverst i magen skal man kontakte lege. Har hatt den hodepinen og da lute jeg ikke på hva det var for å si det sånn..... Dette ble langt!

Skrevet

Thank U :) Jeg har en del vann i beina,prot.i urin men blodtrykket helt fint sist kontroll ( 1 uke siden). Vet ikke om jeg burde kontakte lege /jordmor imorgen?

Skrevet

Høyt blodtrykk er en grei indikasjon på mulig svangerskapsforgiftning så hvis du ikke har det tror jeg ikke det er noen fare men det kan endre seg veldig raskt og bli alvorlig på få dager hvis du faktisk får sv. forgiftn.. Jeg går til kontroll hver uke pga litt protein i urin og litt økende blodtrykk. Jeg ville ha ringt for å få en sjekk for å være sikker. Så slipper du å bekymre deg også! Siden du ikke har høyt blodtrykk tror jeg ikke det er noe fare men bedre å være helt sikker.. Lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...