m@ms Skrevet 25. februar 2007 #1 Skrevet 25. februar 2007 Jeg begynner å bli veldig bekymret over vekten min. Er i dag 34+4, og har kun gått opp 3 kg. I begynnelsen var jeg veldig kvalm, og gikk ned 7 kg i løpet av noen uker med myyyye oppkast! Så begynte jeg å legge på meg og rundt juletider veider jeg det samme som før jeg ble gravid. Forrige uke var jeg gått opp 7 kg i forhold til min vanlige vekt. Var veldig fornøyd med meg selv, men så klarer jeg å få influensa, og har nå ligget rett ut med nesten 40 i feber i nesten 5 dager... Hva har skjedd, jo jeg har gått ned 4 kg! Har til og med presset i meg mat der jeg lå for å unngå det! Er så redd for at snuppa ikke får det hun trenger, og at jeg ikke skal klare å ame skikkelig etter fødselen. Vet at de sier barnet alltid får det de trenger, og at det går utover mor, men jeg har jo lyst å ha krefter til å ta meg av gullet når hun kommer! Er det noen som har det på samme måte som meg der ute? Hilsen
Gjest Skrevet 25. februar 2007 #2 Skrevet 25. februar 2007 Tviler på at du har noe å bekymre deg over, som du sier, barnet tar det det trenger. Siden du gikk ned noen kg før babyen begynte å vokse, har du jo opparbeidet deg en "buffer" i forhold til din normale vekt, så selv om 3,5 kg virker lite har du jo faktisk gått opp de 7 kg du mista i begynnelsen også. Hvis det hadde vært noe å bekymre seg over, ville nok Jm el. legen tatt det opp med deg ved kontroll
♥Dumle♥ har tre søte små♥ Skrevet 25. februar 2007 #3 Skrevet 25. februar 2007 Tror ikke du trenger bekymre deg.. Babyen tar all den næringen den skal ha,så det er du som blir "underernært"... Jeg starta på 74 kg(175cm høy) da jeg ble gravid og gikk raskt ned til 67 kg. Nå er jeg i uke 29 og har ikke gått opp til mer enn 71 nå.. Har enda 3 kg til opprinnelig startvekt. Er ingen som sier noe om dette på kontroller.. Sist svangerskap starta jeg på 64 og endte opp på 68 kg. Ikke noen som "brydde" seg da heller ifht liten vektøkning... Regner jo med at noen hadde sagt noe om det var "ille"..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå