Gå til innhold

Hvor ofte hadde dere sex når dere ble gravide?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei:))

Jeg leste noen innlegg før i dag at det var noen her som ikke var så glad i at vi som enda ikke er blitt gravide spurte om ting her inne, men da henvender jeg meg til dere som syns det er greit å fortelle om hvor ofte og når med hensyn til EL dere hadde sex den mnd dere ble gravide?

 

Håper noen av dere heldige gravide har lyst å fortelle meg litt om da akkurat DU ble gravid:)))))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 gang denne gang utrolig nok. Ikke planlagt. Men sist hadde vi 5 pp før tulla satt. Da hadde vi sex annenhver dag etter mens slutt =0), en fin tid hi hi =0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her. Hadde 3 eller 4 pp med snuppa vi har, å denne gangen var det 1 gang den mnd jeg ble gravid, å ikke planlagt i det heletatt..... kan si sexen har dalet drastisk i antall ganger siden snuppa kom :-)

Da vi prøvde på snuppa hadde vi sex rundt de tiden man normalt har eggløsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 gang og den satt!!!!!!!!!!!!!!!!!!! I følge kalenderen hadde vi sex på den 14. dagen før unnfangelsen fant sted på den 15......

 

Prøv annenhver dag fra rundt dag 9 - 20, så er sjansen stor for at du blir gravid. Litt slitsomt, men definitivt verdt det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde sex litt oftere enn annenhver dag før eggløsningen, men jeg tror jeg var bortreist akkurat på eggløsning (og i 4 dager) så jeg hadde vel noen svømmere med meg i magen når jeg reiste... Vi prøvde i 3-4 pp, og har både hatt sex opptil hver dag og sjeldnere de tidligere pp'ene uten at det funket da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har prøvde i 8pp og hadde nok for lite sex.. Hadde som regel sex annenhverdag rundt EL, ellers hadde vi svaært lite sex. Når vi ble gravid var vi i syden og hadde sex hver dag. Da satt spiren gitt.. Tror ikke det er noe fasitsvar på akkurat det, men sex annenhver dag er nok kanskje for de som ikke har topp sædkvalitet.

Prøv å gå får kvantitet en periode og lykke til:-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

to ganger. fikk positiv EL-test en fredag og lørdag, hadde sex fredag kveld og søndagsmorgen.

 

jeg kan legge til at de foregående 10 pp hadde jeg som regel mye mer og oftere sex rundt EL, men det var visst ikke det som skulle til nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde i mnd før jeg ble gravid brukt slike eggeløsningstester, og hadde etter en prematur fødsel i aug fått en syklus på 26dager.. men allikevel var eggeløsningen 14dager etter 1dag mens, hadde 1 dag mens 7jan, tok eggeløsningstest 13 dager etter (den skal vise hvis jeg har eggeløsning dagen etter) , hadde ikke eggeløsning da, så antok at toget var kjørt.. hadde samleie ca 15-16dag.(og 10-11dag) .. så er litt uvisst når jeg ble befruktet for vet ikke nå eggeløsningen fant sted... men siden jeg trodde at eggeløsningen hadde vært så ble det ikke så mye "kos" den mnd... litt detaljer men det får gå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter flere mislykkede ivf forsøk, så hadde jeg mistet håpet. Sa til gubben at vi bare skulle forsøke en ting til. Noe jeg hadde lest om på kjerringrådsiden her. Jeg har eb cyklus fra 28 - 34 dag så jeg regnet litt slingringsmonn og brukte bevisst ikke EL tester. Han tømte seg på 5 cyklus dag og fra 10 cyklus dag hadde vi sex annenhver dag - det ble klaff på første forsøk. Noen måtte ha noen flere forsøk for den satt. Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Du vet sikkert når dere skal ha sex mht eggløsning, men jeg nevner det allikevel. Er du av de som har regelmessig mens med 28 dgr mellomrom bør du forsøke fra dag 11- 16 dager etter mensen 1 første blødningsdag. Om du har lengre sykkuser bør dere prøve 3 dager før og 2 dager etter eggløsning dvs midt i syklusen det er fordi spermen kan leve 3 døgn( noen mener tom 6) i eggleder og venter på at egget skal komme. Har du uregemessig mens blir det noe mer komplisert å finne ut av når du har eggløsning.

Vi hadde sex daglig i perioden det var sannsynelig å bli gravid og lyktes på 2 forsøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for mange fine svar alle sammen:))

Ja, det var jo litt forskjellig dette:)

Vi har prøvd annenhver dag rundt EL, men det vil liksom ikke klaffe..

Jeg tar både ELtester og temper så jeg vet at vi har hatt sex på de riktige dagene..såå frustrerende!!

Jeg har også ustabile sykluser, så jeg begynner å teste for EL på dag 10 eller 11.

Dette skal visst ikke være lett nei..men jeg gleder meg virkelig på deres vegne, som har fått det til:))

 

Klem fra HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du temper har du sikkert god oversikt over syklusen din, kanskje bruker du FF også?

FF hjelper deg å finne dine mest fertile dager, og råder til å ha sex en gang pr døgn i din mest fertile periode. Jeg har prøvd å følge dette, og de gangene jeg lykkes med det ble jeg faktisk gravid.

Dette med sex annenhver dag kan sikkert fungere, men de anbefaler den metoden stort sett for par der mannen har lite eller dårlig sædkvalitet. Jeg har blitt veldig lett gravid når jeg var yngre, men nå må det tydeligvis mer action til for at spiren skal sitte,

Denne gangen prøvde vi med sex på dag 8 og deretter ikke før 3 dager før forventet EL, og så hver dag til en dag etter EL. Dette har funka for meg to ganger...

Ønsker deg lykke til, koselig at du spør synes jeg, skulle bare mangle om vi ikke skulle dele når vi endelig har vært så heldige å lykkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med barn nr. 1 brukte jeg ikke eggløsningtest, men hadde ganske god oversikt over egen syklus. Ble gravid i andre prøveperiode, og hadde da sex en gang per døgn fra et par dager før EL til et par dager etter.

Med barn nr. 2 rakk jeg ikke å bruke EL-test da heller. Ble gravid i andre prøveperiode igjen. Denne gangen hadde vi ekstremt mye sex. Minst en gang om dagen rundt eggløsning (cA. 5 dager i strekk).

Nå er jeg gravid igjen. Andre prøveperoide igjen, merkelig nok.

Brukte EL-test, og hadde for sikkerhetsskyld sex et par dager før den var postiv også. Så sex morgen og kveld fra testen viste at det nærmet seg til et par dager etter eggløsning. Skikkelig pes og sikkert undødvendig, men det er liksom greit i ettertid når det ikke blir for mange slike måneder.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...