Gå til innhold

guttenavn. vanskelig!

Anbefalte innlegg

hekkan så vanskelig det er finne et navn til en baby som ikke er født!

jeg holder på å gå på veggene!

vi har så mange krav, at det nesten ikke er navn igjen (føler jeg)..

-det må være et navn som funker i norge, danmark og england.

-det må være et spesielt navn (helst mindre enn 300 som heter det i norge..)

åsså skal man ikke forbinde det med folk man ikke liker osv...

vanskelig.

har jo bare 10 uker igjen nå!

hvordan ligger dere an?

noen som har forslag?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8378403-guttenavn-vanskelig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Jeg er i uke 32 og vet akkurat hvordan dette problemet er! Vi hadde egentlig "bestemt" Jonas, men leste så på disse statistikkene at det var så anormt mye brukt, og da var det lixom ikke så spesielt lenger.......

Nå vingler vi litt mellom Snorre, Leander og Nikolai:)

Jeg vet ikke kjønn, så jeg tenker nå både på gutt og jentenavn. Men guttenavn er vanskeligst synes jeg. De fine navnene er gjerne tatt allerede...

Jeg håper vi finner navn når den lille er født, og kanskje ser hva den passer til å hete :-)

Jeg er i uke 30+4 og venter gutt nr 2. Storebror på 2 år heter Fredrik. Har plukket frem 3 alternativer til lillebror - Adrian, Mathias eller Kristian. Klarer ikke helt å bestemme oss. Venter vel til vi ser ansiktet tenker jeg :-)

Annonse

Jeg hadde både guttenavn og jentenavn klare lenge før jeg ble gravid! Men, i og med at det tok litt tid å bli gravis, så ser jeg jo at disse navnene har klatret oppover på popularitetsstatistikken. Vi synes det er litt kjedelig dersom det skulle dukke opp 5 andre i klassen med samme navn, så nå går vi for dobbeltnavn. Begge navnene til vår gutt er oppkallinger, så synes det gjør at det blir veldig personlig. Vi hadde også som krav at det skal være "litt orginalt", uten at det skal være sært. Så, med å sette sammen to navn, så har vi kommet til en kombinasjon som sannsynligvis ingen andre har. Synes vi har kommet frem til et "godt" navn som vokser på oss jo mer vi tenker på det. Og, det er også lett å uttale på mange forskjellige språk, både mannen min og mitt navn er vanskelig å uttale på engelsk, og etter å ha bodd i England en del år, så synes vi det kunne være greit å ha et mer "internasjonalt" navn, selv om det i utgangspunktet er helnorsk!

Vi har ikke funnet navn. Men jeg har noen favoritter, men vet absolutt ikke hvilket jeg synes er finest. Tror det er lurt å se babyen først, og hva den "passer" til å hete. Har iallefall fått tips hos det fra andre som har født. Dattera mi fikk navn før hun var født, men hun passet da også til navnet hun fikk:) Ellers så er ikke sambo så veldig interessert i å snakke om navn enda, han synes det er goood tid igjen hehe, så det får bare vente en stund:)

Har dessverre ikke noe tips til deg. Vet ikke hvordan type navn du liker, og blir litt vanskelig da og siden det må være mindre enn 300 som heter det pluss de andre kriteriene dine. Men lykke til med navnevalget:)

Annonse

Heisann!

Jeg er veldig enig med deg! Det er utrolig vanskelig med guttenavn-

Er selv i uke 33 og tenker så det knaser.....men så har jeg en til som skal være enig da....det er jo ikke enkelt!

Vi lander nok på Tobias. Det er et navn som er ganske mye brukt i senere tid, men jeg kjenner ingen som heter Tobias.

Lykke lykke til med prinsen! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...