Gå til innhold

hva er grunnen til at noen tester positivt så lenge over ikm?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, det lurer jeg også på... Noen tester jo ikke positivt før uker etter ikm!!! Hvorfor det?? (og hvor lenge over ikm går det egentlig an å teste negativt, men likevel være gravid?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg testet nesten hver dag fra 3 dager før IKM og fikk ikke positiv test før 6 dager over. Aner ikke hvorfor, men har tissa bort noen hundelapper for å si det sånn:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, det tror jeg på! det er så lett å ta de når man har kjøpt, selv om kvelden. men kan det være negativt om morgenen og positivt senere på dagen? eller må man teste morgenen. tenker på at hcg nivået sikkert kan stige ila dagen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

personling så tror jeg det ofte er snakk om at EL har funnet sted senere enn man selv trodde. Dette gjelder spesielt dersom man nylig har sluttet med p-piller og tror at syklusene er like regelmessige som når man brukte p-piller.

 

Meg selv til eksempel: når jeg sluttet med p-piller fikk jeg plutselig sykluser på 40-50 dager. om jeg da skulle ha satt min IKM til 28 dg etter mensen, ville jeg jo ha bommet grovt. hadde EL ca på den 28 dagen.

 

De første par syklusene etter p-pile slutt ante jeg jo ingenting, men etterhvert skjønte jeg at jeg måtte fastlå EL på andre måter enn ved å telle dager...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, pilleslutt lager nok mange merkelige sykluser.

Men hva når en test viser positivt, deretter viser tester negativt (2 uker senere), men smerter i korsrygg er der, svimmel, til tider uvel, til tider menssmerter + stikkinger i magen... har ikke blødd... siste menstruasjon starta 1.januar.

 

Fornuften sier "godta dette negative svaret da for svarte! Negativ test så lang tid etter er nødt til å stemme. Et "nei er et nei"."

Men hodet og kroppen sier noe annet. Tror jeg blir nødt til å slutte å være på disse sidene jeg. Kanskje jeg lider av et innbildt svanerskap..hehe.. *Slå meg i hodet*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kan være flere grunner til at en får sene positive tester. Vi er alle forskjellige og kroppen reagerer ulikt. Noen har senere EL, en vet heller ikke med sikkerhet når egget har festet seg. Noen produserer hcg litt sent, jeg ligger på gjennomsnittet og den vanlige cb ble ikke knall positiv dagen før ikm selv om jeg hadde hcg på 74 den dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...