mamma til 2 prinsesser :) Skrevet 24. februar 2007 #1 Skrevet 24. februar 2007 Det er så mange som sier de er på overtid her når de er 1 dag over term.dato, til opplysning så er man ikke på overtid før det har gått 2 uker over term dato. Føder man to uker føre denne datoen eller 2 uker etter, blir det sagt at man føder til termin faktisk! Hvis dere ser på UL skjemaet deres, så står datoen for når dere blir betegnet for å gå på overtid! Men på en annen side, når man da blir satt til å være fødeklar i uke 37, så blir ventetiden laaaaaang, hvis man da går over termin datoen! Så jeg tipper jeg kommer til føle at jeg er på overtid så fort jeg er en dag over term dato!!! ( hvis det skjer da) P.S Dette er ikke et krangleinnlegg, bare syntes det blir litt misbrukt noen ganger det der med å gå på overtid! Men skjønner at følelsen av å gå på overtid er der!
Hoppetussa 25 og Ylva. Skrevet 24. februar 2007 #2 Skrevet 24. februar 2007 Skjønner hva du mener,selv er jeg en av dem som du beskriver som er 1 dag over termin og jeg beskriver meg selv på overtid:) Vet at i følge ul skjemaet er man ikke på overtid før etter 14 dager,men jeg føler meg på overtid nå også jeg. I dag er det vel nesten ingen som går på overtid,for man blir jo satt i gang veldig raskt etter overtidsdatoen. Så jeg tror vel de fleste her inne som sier de er på overtid,ikke er det men føler seg det akkuratt som meg:) Men jeg er vel en misbruker av ordet jeg,og det akter jeg å fortsette med:)
mamma til 2 prinsesser :) Skrevet 24. februar 2007 Forfatter #3 Skrevet 24. februar 2007 Hehe! skal ikke arrestere deg på det ! Mot slutten føler en seg sikkert på overtid selv om man ikke har passert termin dato`n en gang! Jeg begynner å bli relativt klar her, og har enda 30 dager igjen.... Fortsett med å være på "overtid" du, men ikke for lenge Tenk hvor mye nærmere du er enn meg Hvis det hjelper_???
Hoppetussa 25 og Ylva. Skrevet 24. februar 2007 #4 Skrevet 24. februar 2007 Hihi,skal prøve å ikke gå på "overtid" for lenge:) Ser jo enden i tunnelen nå,men har så fryktelig lyst til å møte snuppa mi nå!! Skjønner godt at du også begynner å bli klar:) Håpe du slipper "overtid" da hvertfall,lykke til:)
mamma til 2 prinsesser :) Skrevet 24. februar 2007 Forfatter #5 Skrevet 24. februar 2007 Yeahpp! Takk takk! Vi venter åsså ei lita snuppelure, og kan ikke vente med å få stelle og dulle, og kle på henne de utrolige skjønne bittesmå klærne Inne 2 uker er du i mål i hvertfall Lykke lykke til!
Hoppetussa 25 og Ylva. Skrevet 25. februar 2007 #6 Skrevet 25. februar 2007 Takk for det:) Ja innen to uker er hun hvertfall ute hos oss:) Går fort med deg også nå
silla1.Høygravid (fødeklar) Skrevet 25. februar 2007 #7 Skrevet 25. februar 2007 Har du fått vite av lege på sykehuset at du blir satt i gang i løpet av 14 dager? Jeg fikk beskjed om at jeg kan gå opptil 21 dager over termin før de setter meg i gang og min gutt er ca 4 kg (var det for 1 uke siden). Det stemmer ikke helt at de har nye retningslinjer for overtid og igangsetting. De fleste holder seg til at alt skal skje av seg selv.
godiva med 3 gull Skrevet 25. februar 2007 #8 Skrevet 25. februar 2007 Skriver over termin og ikke overtid jeg. Men da jeg gikk 3 uker over termin sist følte jeg meg VELDIG overtidig. Har nå 4 dager igjen til termin.. Det stemmer som Silla1. skriver. De forandringene vi har har hørt om med hensyn til overtid, at den har blitt satt ned stemmer ikke her hvertfall. Var til undersøkelse og fikk besked om at de lot oss gå 21 dager over termin fremdeles. Da jeg sa at det finner jeg meg ikke i en gang til mht den fødslen jeg hadde sist var legen enig, og vi fant ut at kroppen får 1 uke over termin til å ordne opp selv.. ellers får den hjelp.. he he
Hoppetussa 25 og Ylva. Skrevet 25. februar 2007 #9 Skrevet 25. februar 2007 Hvis jeg skal gå 21 dager over tida før de gjør noe kommer jeg til å føde en elefant!!! Å hjelpes meg.. Hun nærmer seg jo 4 kg nå.. Snakket med legen på min siste legetime på fredag,og hun sa at hun skulle gi beskjed til jordmor som jeg skal til på tirsdag at hun skulle bestille overtidstime til meg.Og ettersom jeg skjønte på legen skulle man visst ikke gå mer enn 14 dager over. Men det er jo sykehuset som bestemmer det sikkert,så dere har nok rett jenter:) Nå fikk jeg enda mer angst for å gå lenge over her... Men får satse på at hun kommer av seg selv før den tid.
godiva med 3 gull Skrevet 25. februar 2007 #10 Skrevet 25. februar 2007 Min er også ca 4 kg nå. Fødet en på 4900 sist, så ser på alt under 4700 som bonus.
Hoppetussa 25 og Ylva. Skrevet 25. februar 2007 #11 Skrevet 25. februar 2007 Kan jeg spørre hvordan det var å føde en på 4900? Er mange som sier til meg at det er hodetstørrelsen som teller og at kroppen kommer av seg selv,men gruer meg allikevell for det høres fryktelig vondt ut.Har ei venninne som fødet ei på 2700 og når jeg sier at min er 4000 sier hun:stakkars deg,gjett om du kommer til å revne! hjelper ikke mye det akuratt..
mamma til 2 prinsesser :) Skrevet 25. februar 2007 Forfatter #12 Skrevet 25. februar 2007 Hmmm lite koselig sagt, eller gjennomtenkt! Det stemmer det at det er hodestørrelsen det kommer ann på. En som er liten kan ha større hode enn motsatt! Så får prøve å lukke ørene, men jenta vår er også stor, var 2.6 kg i uke 32, så jeg må jo innrømme at jeg tenker mitt... Ikke videre ivrig på å gå over term datòn, men d er det vel svært få som er forøvrig. Får håpe hodet er midre enn magen hehe
godiva med 3 gull Skrevet 25. februar 2007 #13 Skrevet 25. februar 2007 Det tok veldig lang tid.. hun ville ikke skikkelig ned i kanalen. Kombinasjon av stort barn, og dårlige riier. det er ikke alltid det er hode det kommer an på, ja det er det som baner vei, men tror nok en fødsel vil føles forskjellig om babyen er 3000g og 35 i hode, og 5000g og 35 i hode. Personlig var det skuldrene jeg kjente best. Ble klippet, men revnet ikke noe utover det, og har ikke hatt no problemer i ettertid. Om dere får litt hetta, så ikke hør på alle andre!! Alle fødsler er forskjellige, og det er masse god hjelp å få. Smertestillende finnes jo også. Jenta vår ble tatt med vakum tilslutt, og ser ikke på det heller som noe dramatisk.. Det går nok kjempefint.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå