Gå til innhold

Overvekt og keisersnitt

Anbefalte innlegg

Er det mer komplikasjoner med å utføre keisersnitt på noen som er overvektig? Tenkte OM noe skulle skje under fødselen, vil det likevel være en risiko å ta keisersnitt da? Har 1 mnd igjen og er 107 kg og kjempenervøs for hvilke komplikasjoner vekta mi kan føre til under en fødsel, event keisersnitt.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8377661-overvekt-og-keisersnitt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann!! Tror nok ikke det er mer komplikasjoner for oss overvektige,jeg fikk selv et hastesnitt,og det gikk helt greit. Eneste som er med oss overvektige er at vi har mage,og jeg har litt hengemage, og dermed så ble snittet under denne hengemagen. Så jeg måtte bare være ekstra nøye med at det kom til luft under der slik at det grodde fint. Fikk ikke noe problemer med snittet,det grodde fint,så ikke bekymre deg for det nei. Og jeg veide en god del mer enn du gjør ser jeg...Ønsker deg masse lykke til,du skal se det går kjempefint!! Klem

Jeg fikk også haste ks,da jeg fødte mitt 1 barn,veide da 113 kg..gikk helt fint det altså!!Det man kan få,ved å være overvektig,er jo blodpropp og slikt,men er man i god form,og har god helse,så er det ikke farlig med ks og overvekt altså!!

først barnet mitt er født ved hastesnitt. fikk lengdesnitt fra navelen og ned. ingen komplikasjoner. veide laaangt mer enn deg.

andre barnet veide jeg noe mindre. fikk en blødning i magen i etterkant som det gikk infeksjon i.

tror ikke du skal bekymre deg så veldig. alle operasjoner kan ha komplikasjoner og du er da ikke så stor.

Annonse

Jeg leste noe om at om man er velidg overvektig kan det være større fare for komplikasjoner fordi man i tillegg til bukveggen og muskler og alt det der skal igjennom et stort fettlag. Men jeg ville ikke bekymret meg for det hadde jeg vært deg. Kompikasjoner kan jo oppstå hos tynne mennesker også. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...