kfitjar Skrevet 24. februar 2007 #1 Skrevet 24. februar 2007 Jeg mener å ha lest en plass at hvis livmoren lå framover, så kunne det være grunn for keisersnitt, siden den ved fødsel kunne legge seg i veien. Stemmer dette? I såfall siden jeg hadde det ved ordinær UL, burde de ikke sjekke dette igjen snart med en ny UL? Jeg er i uke 34 nå.
*trinity* Skrevet 24. februar 2007 #2 Skrevet 24. februar 2007 Dersom morkaken din ligger foran fødselsåpningen, kan det bli snakk om keisersnitt. Det at den er festet til "din mage og ikke rygg" behøver ikke medføre noen konsekvens i det hele tatt. Jeg hadde morkaken liggende foran i forrige svangerskap (en feit en på hele 1 kg), og den kom ikke i veien for en vanlig fødsel. Det var liksom aldri noe tema så jeg fikk vite det heller, men fosteret mitt ble størrelsesestimert med UL rundt uke 34, så det kan være jordmor sjekket det i det stille da... Det skader vel ikke å spørre legen/jordmor ved neste anledning, de er der kun for oss! :-)
*Mi tesorito* Skrevet 24. februar 2007 #3 Skrevet 24. februar 2007 Jeg har også morkaka foran, tenkte på det du sier jeg også helt til jeg leste ett eller annet sted at den vanligvis flyttet seg litt oppover i løpet av svangerskapet.. Har tenkt å spørre JM om det jeg også, men glemmer det helt hver gang jeg er der... Tror ikke det er noen fare..
Krølle med ny bølle Skrevet 25. februar 2007 #4 Skrevet 25. februar 2007 Jeg har sjekket med jordmor og det er som tidligere nevnt at den flytter seg oppover. Ikke vanlig at den legger seg foran åpningen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå