Gå til innhold

minipillen Cerazette

Anbefalte innlegg

Jeg har inntrykk av at det er mange som opplever bivirkninger med denne pillen. Selv har jeg brukt den i 14 dager nå, men har bestemt meg for å kutte den ut.

Ble mer irritabel og veldig trett, og fikk ganske voldsomme blødninger. Da jeg leste pakningsvedlegget må jeg si jeg ble overrasket over hvor mange bivirkninger som var listet som "vanlige". (Lurer på hvor mange mannfolk som frivillig hadde puttet i seg dette medikamentet hver dag...)

Vi som opplever bivirkninger må være flinke til å si fra til legen våre, og oppfordre dem til å melde dette inn til legemiddelverket. Det er den eneste måten (utenom spesielle undersøkelser for hvert enkelt legemiddel) man kan få kartlagt frekvensen av bivirkninger, som jo er viktig nå man vurderer registrering og godkjenning av medikamenter.

Det bør være streng kontroll med preparater til oss kvinner som forandrer hele hormonbildet vårt over lengre tid!!!

Jeg fødte mitt første barn for to mnd siden og føler meg nå i villrede hva prevensjon angår. Har ikke lyst til å dytte innpå flere hormoner, og vil helst unngå sterke blødninger og andre bivirkninger.

Håper det er flere som vil dele sine erfaringer med ulike prev.middel!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8377327-minipillen-cerazette/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har samme erfaring som deg. Fikk så mange bivirkninger at jeg stoppet opp og hele kroppen var i ulage, tok den i en mnd (ett brett) da jeg sluttet ble jeg gravid etter en mnd og her sitter jeg ett år senere med en liten tulle. Livet er jammen merkelig!

Jeg har kobberspiral. Denne er relativt billig i forhold til hormonspiralen. Du kan imidlertid få økte blødninger og litt mer smerter med kobberspiral. Men den er uansett verdt et forsøk. Dersom du ikke liker den, kan du evnt få tatt den ut igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...