Gå til innhold

hei litt om oss


Lillegutt 17 july 06

Anbefalte innlegg

Har ikke vaert her inne pâ en stund for jeg begynte â jobbe for 1 mnd siden og da blir det ikke sâ mye tid til Internet... Nâ er lille gutt i seng og jeg har endelig litt extra tid .

 

Her ble lillegutt 7 mnd pâ fredag, han er 9,5 kg og 73 cm. Han har fâtt to tenner og de oppe begynner â stikke ut. Var for fôrste gang syk forrige helg, litt feber og veldig sutrete. Han sier allerede mamamama og bababab og snakker ellers ganske mye.

Sover fra 20h00 til 06h30 sâ fâr han pupp i senga til 07h00. ( Eneste pupp pâ dagen og det gâr kjempe bra, har fortsatt melk . Helt utrolig) Da er det opp â stâ for Mamma skal pâ jobb. Lillegutt er hos dagmamma pâ dagen og trives. Det er forresten kjempe deilig â begynne â jobbe igjen. Fôler at jeg stoooor koser meg mye mer med lillegutt pâ kvelden. Er tilbake pâ jobb 80 % sâ Onsdager er hjemme dag. Jeg trives faktisk mye bedre i dag enn pâ slutten av permisjonen. Skulle ikke tro jeg kom til â ha det sâ bra tilbake pâ jobb og tilbake til det voksne liv.

Til dere som gruer dere til â begynne i jobb igjen , det gâr kjempe bra. Lillegutt har blitt mye mer sikker nâr han er hos andre ++ at hos dagmamma er det flere barn og han stor trives. Ble vel litt kjedelig bare med Mamma pâ slutten.

 

 

Lurer pâ i dag hva deres spiser pâ dagen? Har gitt lillegutt grôt sânn i 06 tia, men hver gang jeg gir han grôt sâ vokner han pâ natta. Virker som han har vondt i magen?

Han spiser grônnsaker til lunch og fruktmos kl 16, selvfôlgelig med mme ce 200ml til hvert mâltid.

Kan jeg begynne â gi litt grônnsaker til middag ogsâ?

 

Hadde vaert hyggelig â vite hvordan hverdagen deres er med nurket deres pâ 7mnd.

 

Takk for meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann!

Koselig at du kommer tilbake til oss! :o)

Var litt stille og rolig her i kveld, tror det er mye sykdom rundt omkring... :o(

 

Så flott at det går bra med gutten din hos dagmamma. Synes du er tøff som har startet å jobbe igjen så tidlig. Jeg går og gruer meg til jeg skal begynne å jobbe igjen. Trives egentlig på jobben, men har mye mer lyst til å gå hjemme nå!

 

Karsten er stort sett en blid og glad gutt. Veldig nysgjerrig og dagene flyr med undersøkelser av det meste her i huset. Mange skapdører som går opp og igjen, ja! Vi er på barseltreff mange dager i uka, så han får heldigvis se mye til andre barn... :o) Han sier bababa og ellers sier han brrr med tunga ut av munnen... Ruller seg fra ryggen til magen, men sjelden tilbake. Snurrer rundt på magen og har så vidt begynt å åle seg frem noen cm... Alt puttes i munnen og det sikles veldig, men sånn har det vært lenge nå, så jeg har gitt opp å vente på tenner! ;o)

 

Det er vel vanskelig å sammenligne maten med hva jeg gir. Jeg fullammer nesten fortsatt. Har gitt grøt i 1 1/2 uke, men så ble Karsten forkjøla og da var jeg tilbake på fullamming. Nå er vi i gang med treningen på fast føde igjen. Du kan vel helt sikkert gi litt grønnsaker til middag også, det er vel noen som har begynt med godt most kjøtt også. Men om gutten sover dårligere når du gir grøt på kvelden så kanskje du skulle forsøkt å gitt grøten litt tidligere?! Men det blir kanskje vanskelig å få tid til å gi all maten da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Carina,

Det jeg savner mest er absolutt amminga. Du mâ ikke grue deg til jobb, du skal se det blir annerledes, men veldig deilig og komme hjem til nurket pâ kvelden.

Dessverre sâ har vi ikke sâ mye sosial kontakt med andre môdre under permisjonen sâ det ble litt ensomt. Sikkert derfor det var sä deilig â komme seg ut i jobb igjen. ( Bor forresten i frankrike)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gruer meg vel ikke akkurat til å reise fra gutten, jo, kanskje litt det og... Men jeg er relativt fersk i jobben min, før jeg gikk ut i permisjon brukte jeg veldig mye energi på jobben min. Og nå etter at jeg har fått barn kjenner jeg at jeg ikke har lyst til å bruke fullt så mye energi på jobben, har lyst til å bruke mer energi hjemme.

Jeg liker jobben min og vet at når jeg får jobbet en stund får jeg mye mer rutine og bruker mindre energi på å være på jobb. Men det kommer til å ta et halvt år minst. Skal jobbe 80% og da tar det kanskje enda lenger tid å komme seg inn i jobben igjen...

 

Plages også med migrene og når jeg skal bruke så mye energi på jobb vet jeg at jeg kommer til å få mye anfall. Er jo ikke akkurat det jeg har lyst til å slite med... :o/ Kan ta medisiner, men da må jeg gi opp ammingen. Er et dilemma jeg tenker endel på for tiden...

 

Jeg går på treff med DIB en dag i uka, med helsestasjons-jentene en dag i uka, med barsel-jentene fra jobben en dag i blant, babykino annenhver uke og så går jeg på lunsj med venninner mange av de gjenstående dagene... Så du kan si at tiden min flyr fortere enn jeg ønsker! ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Varierer mye fra natt til natt. Men nå som jeg er i gang igjen med litt fast føde, så *bank i bordet* har jeg bare fyllt på 2-3 ganger fra 18 til 24 og så har han sovet helt til 06 - 0630... Siden jeg bare har gitt fast føde tre dager igjen nå, så vet jeg jo ikke om det fortsetter sånn, da! ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Koselig at du kommer innom her igjen! :-)

 

Jeg har også begynt å jobbe, jobber i 50 % stilling fram til sommeren, mens pappaen er hjemme resten av tida med jenta mi. Det er grusomt å dra fra Ingrid, mest fordi hun gråter, men vi har så godt av det alle tre. Hun og pappaen koser seg hjemme, hun har så godt av å se andre enn meg - selv om vi ofte drar ut en tur når jeg og Ingrid er hjemme. Jeg blir faktisk mindre sliten av å jobbe, selv om jeg har mye mer å gjøre hjemme(forberede timer, rette prøver og stiler, osv.) - men nå får jeg litt mer avlastning til husarbeid. Får litt påfyll utenfra, og det er godt. Vi skal jobbe sånn fram til sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...