Gå til innhold

Noen som lar være å drikke mellom El og IKM ?? bare i tilfelle man er gravid ?

Anbefalte innlegg

Eller er jeg helt psyko ?

Jeg merker hvertfall selv at jeg vegrer meg litt med å drikke - hvertfall større mengder - mellom jeg tror jeg har egg løsning og ikm..

Jeg er så redd for å miste barnet igjen om jeg mot all formodning skulle være gravid, og mister barnet fordi man har drukket.

Nei huff, man blir jo helt besatt av dette her :)

Fortsetter under...

Jeg er forsiktig uansett, men tenker meg om 2 ggr før jeg drikker et glass mellom EL og IKM ja.

Ikke fordi jeg tror at litt alkohol vil føre til SA, men for å redusere skadevirkninger på et evt foster.

Pleier egentlig ikke drikke så mye jeg heller, men etter å ha vært gravid sist nå ( varte ikke mer enn 3 mnd ) men da har jeg på en måte vært litt mer klar for å dra ut.. :)

Så det er ikke sånn at jeg drikker kjempe masse selv !

slapp av og kos dere jenter. det er 4 uker fra befruktning til du og embryoet deler blodsystem så det er ingen risiko involvert i nøktern nytelse av et glass eller to.

Aurora:-)

Annonse

jeg er ikke lege men flere av mine venninner som har både 2 og 3 unger har sagt dette til meg. pluss flere her inne har skrevet om det med 4 uke. de fleste vet jo ikke engang at de er gravide før de er over IKM...

Jeg drikker så sjeldent for tiden alikevel, rett og slett fordi jeg ikke har lyst. Men ikke mellom EL og IKM. Jeg gir liksom ikke slipp på noe av å la være, så det er ikke noe problem! Men føler jeg for å drikke mellom IKM og EL så gjør jeg jo det:)

Har ikke tenkt så mye på det før... men denne gangen bestemte jeg meg for å legge rødvinskartongen på hylla :-)

Hadde personalfest på fredag, og kjørte...... Det var i grunn helt greit det :-) hadde det kjempegøy - og flere ble litt paff da jeg tok frem bilnøklene for å dra... de hadde ikke fått med seg at jeg hadde cola i glasset :-) Så alkoholmorro er oppskrytt når man er blandt gode venner :-)

Tenker jeg skal gjøre ALT jeg kan for å skape gode forhold til en spire som kan klamre seg fast denne pp`n !!!!!

... 9 dager til testing....!!!!! *krysse alt*

Du e isje aleine om å tenke sånn. Eg gjør og det.

Etter at me begynte å prøve for ca 2 månderer siden så har eg latt ver å drikke bortsett fra når eg har mens. Bare for å ver heilt sikker. Eg har og begynt å tenke på å ta turen te legen for å skifte til et annet legemiddel mot allergi, som eg må begynne på rundt påske for å isje ver plaget under pollensesongen, siden det eg bruke nå e så nytt at de isje skjenne te skadevirkningene. Så då tenke eg at e berdre å bruke et legemiddel som har vert brukt lenge og kor de skjenne skadevirkningene. E så livredde for at vis det sko skje någe gale så e det min skyld.

AnetteN

Bare en liten korreksjon til det som ble sagt her....mor og foster deler faktisk aldri blodsystem, men næringen som fosteret og morkaken trenger tas fra morens blod fra omtrent det øyeblikket embryoet fester seg i livmoren og invaderer morens slimhinner og blodårer, dvs ca 7 dgr etter befruktning.

Så hvis mor har promille, vil den oveføres.

Når det er sagt, kan man jo diskutere skadevirkningene av litt promille for fosteret. Problemet er at man vet at det er alvorlige skadevirkninger, men ikke hvor grensen går. Derfor anbefales fra helsevesenet å ikke drikke alkohol i det hele tatt under svangerskapet og være måteholden hvis man planlegger graviditet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...